Avatar billede carov Nybegynder
20. november 2003 - 15:23 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Win. XP brugere

Kan man i Win. Xp Proff. med flere brugere som administrator "gemme" af for en harddisk eks. en slaveharddisk... Så brugerene ikke kan se det der på disken...??
Man man omgå admin. loginkoden....??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. november 2003 - 15:32 #1
En disk kan låses med adgangskode - ved dog ikke hvordan, men det kræver at du kører med NTFS-filsystemet på dine diske.

Koder kan omgåes, men det er ikke ligetil og oplysninger om dette, må ikke bringes her!
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 15:33 #2
Alle brugere oprettet som admin, har også adgang til det hele, logininkoden kan ændres til intet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. november 2003 - 19:17 #3
Takker for point ;o)
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 19:19 #4
Også en tak herfra.
Avatar billede carov Nybegynder
21. november 2003 - 13:36 #5
Jeg har ikke rigtigt fået svar på om det er muligt at "gemme" el. ihvertfald "lukke" af for en harddisk så andre brugere af comp. ikke kan se hvad der er på. Jeg er den eneste Admin. med de rettigheder som hører sig til.. Og kører NTFS-filsystem.. Håber at få noget hjælp...
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2003 - 13:42 #6
Du kan sætte password på i bios.
Avatar billede carov Nybegynder
21. november 2003 - 20:06 #7
I min Bios...?? Har prøvet men det men det hjalp ikke på mit problem...
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2003 - 20:35 #8
Så skal du have de andre brugere oprettet som gæster, og give dem den adgang, du mener de skal have.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. november 2003 - 20:37 #9
Øhmm - opdager lige, at du har givet mig point for det (halve) svar jeg lagde.
Men nu ser jeg så, at du ikke har fået løst problemet alligevel.
Du burde ikke have accepteret mit svar så, men jeg vil gerne gi' dig pointene tilbage.
Vil du ha' dem ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. november 2003 - 20:37 #10
Som admin har du 100% styr over NTFS rettigheder. Så hvis du i roden af drevet sætter at kun Administrator har adgang, kan de andre brugere ikke læse disken..
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. november 2003 - 20:41 #11
Læste ikke dit spørgsmål ordentligt. Hvis de andre brugere også er medlem af administratorgruppen, kan du ikke sikre harddisken vha NTFS rettigheder.
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. november 2003 - 20:44 #12
Heh.. okay, du er den eneste admin, skulle lige læse igen :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. november 2003 - 20:44 #13
"squashguy" - jeg tror ikke du har taget fejl.
Se "carov's" indlæg her - 21/11-2003 13:36:36
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. november 2003 - 20:45 #14
*LOL*
Avatar billede carov Nybegynder
21. november 2003 - 20:46 #15
>Victor Nej Nej helt okay... :)
Avatar billede carov Nybegynder
21. november 2003 - 20:50 #16
De andre brugere har kun Brugerstatus, men hvordan får jeg lavet om på rod så jeg får kontrol over NTFS ---- Og hvordan kan jeg nu give 100 point til den som skærer det ud i pap for mig... :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. november 2003 - 21:01 #17
Du fjerner de brugere som ikke skal have adgang:
egenskaber for drevet->sikkerhed

Hvis sikkerhedsfanen ikke fremgår, fjern flueben i
egenskaber for mapper->vis->brug simpel fildeling
Avatar billede carov Nybegynder
21. november 2003 - 21:22 #18
Jeg takker for hjælpsomheden, Men den står til simpel fildeling... og jeg kan ikke sætte flueben i "Gør mappen privat"  - Jeg har ikke en "sikkerhed" for drevet under hardware.... - sorry !! men som sagt bukker og takker jeg for alle svarende, og jeg hører meget gerne hvis nogen kan fortælle mig sådant helt præcist hvordan man gør det, detaljeret  - kan jeg give maksimum point for et svar?? (Hvis jeg skulle være så heldig)  :)