Avatar billede martinthomsen Nybegynder
20. november 2003 - 15:18 Der er 9 kommentarer

Den vil ikke starte

Jeg har en pc med asus a7v-333 motherboard, amdxp1700+ cpu...

hvis jeg fjerner strømkabel, tilslutter det igen, og trykker på tændknappen, kører cpuventilatoren en omgang, og stopper igen. efterfølgende reagerer computeren ikke, og jeg kan starte forfra.

Hvad kan der være galt? jeg har ingen ændringer foretaget, men computeren har stået slukket i længere tid.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. november 2003 - 15:20 #1
PCU eller kabel i stykker - prøv udskiftning.
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
20. november 2003 - 16:09 #2
Jeg ved ikke hvad et PCU kabel er...?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. november 2003 - 16:49 #3
PCU var en stavefejl (beklager), det skulle være PSU.
PSU = Power Supply Unit = Strømforsynig.
Det kabel jeg taler om, er som end bare dit strømkabel.
Avatar billede martinthomsen Nybegynder
20. november 2003 - 17:19 #4
Det har jeg prøvet.
Endvidere er alle kabler tjekket for at være rigtigt sat i.

Jeg har en anden pc hvis strømforsyning jeg kunne koble til motherboardet.... men kan det være det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. november 2003 - 17:38 #5
Sagtens - det var jo det jeg skrev.

(PSU eller kabel i stykker - prøv udskiftning.)

Som vi alle ved, er der intet der holder evigt eller er af så god kvalitet, at det ikke kan gå i stykker.
Avatar billede ticeman Nybegynder
22. november 2003 - 15:00 #6
Jeg har nødagtigt det samme problem, og jeg har heller ikke fået det løst endnu... har også prøvet alt. Så jeg er lige ved at tro at det enten er cpu eller mobo der er i stykker ved mig, men har desværre ikke råd til at købe nyt og få afprøvet om det er sandt...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2003 - 19:38 #7
Er der liv i dig endnu "martinthomsen" ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 19:58 #8
Responds ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. december 2003 - 02:42 #9
Responds ?