Avatar billede baruch90 Nybegynder
20. november 2003 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit internet er gået ned

Efter at have fået et tip her på siden om hvordan man fjerner sine firewalls fuldstændig. Ved at gå ind i kør og skrive regedit og derefter at søge efter antivirus-filerne. Men efter at have fjernet en masse filer, virker mit internet ikke. Jeg gemte inden jeg rodede og jeg har derfor en kopi. Min internet leverandør Cirque sagde at der havde været en virus på lokalnettet så internetet ikke virkede. Men nu er der gået 2uger og de fleste jeg kender med samme net, har fået deres internet tilbage. Kan jeg ha' slettet noget jeg ikke skulle? Hvordan får jeg mit internet op at stå igen. Kan det gøres uden en windows me CD-rom, jeg har problemer med at finde den......... PS. Jeg ønsker ikke at defragmentere, da jeg har mange filer på min PC.
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:58 #1
Hvordan kommer du på nettet.
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 14:59 #2
Gå i systemoplysninger. kontrol af registreringsdatabasen, der kan du køre en bacup osv.
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2003 - 15:00 #3
hent hijackthis og læg på en diskette og kør den på den anden pc: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2003 - 15:01 #4
hvis det ikke virker det peet49 siger
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 15:50 #5
Prøv lige at gå i

start
kør
skriv: sfc /scannow
husk mellemrum mellem sfc og /
Du skal have din Windows cd i mens du gør det. Det denne kommando gør, er at den kan rep./gendanne evt. ødelagte eller mistede filer
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 15:53 #6
Systemgendannelse er også en mulighed.
Avatar billede baruch90 Nybegynder
22. november 2003 - 13:43 #7
Da mit internet ikke virker kan jeg desværre ikke downloade programmet hijackthis. Men ellers tak for hjælpen.......
Hvis jeg får mit internet tilbage, vil jeg gøre som du foreslog.
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:44 #8
Sådan får du muligvis dit internet tilbage;

Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart
Avatar billede baruch90 Nybegynder
22. november 2003 - 13:48 #9
Aovergaard du er en virkelig dygtig.........
Er du uddannet på emnet?
Da jeg kontaktede min internetudbyder sagde en repræsentant at jeg ikke måtte rode med sådanne instillinger, da jeg ikke er helt så dygtig på pc'en. Det vil koste mig 1600kr hvis en tekniker skulle komme og hjælpe mig.
Men jeg er stadig uvidende om det er mig der har forudsaget at mit internet ikke virker...
Men jeg takker endnu engang for hjælpen...
I vil snarest høre fra mig, når jeg har prøvet jeres forslag
I må evt. hjælpe mig mere...
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:54 #10
De ting som aovergaard og jeg har givet dig kan du ikke lave ulykker med. så prøv bare
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. november 2003 - 13:58 #11
Takker for både point og roser ;)

Jeg er ikke egentlig uddannet på området, men jeg har dog taget en masse kurser, og underviser til dagligt i IT. Derudover er jeg et af fire hoveder bag Spywarefri.dk og har derigennem fået en masse erfaring. Ja og så har det jo haft mine store interesse i flere år, det er en god ting at være selvlært, for så er der jo kun den hårde måde, og den lærer man mest ved.