Avatar billede m_oney Nybegynder
11. januar 2001 - 18:27 Der er 8 kommentarer

STOP skræm?!?!

Jeg får hele tiden STOP skræm hvis jeg laver noget det kraver lidt af computern.. og især nå jeg spiller counter-strike

det er en 0xA STOP skræm som den bliver kaldt
(IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)
siger også noget om \"hal.dll\"

jeg tror jeg har prøvet alt efter hånden
jeg har format c:, geninstall win2000 pro, update næsten alle driver, byttet slots på min nye lydkort,

jeg har fundet lidt hjælp om det med det siger mig ikke en skid :)

This Stop message, also known as Stop 0xA, indicates that a kernel-mode process attempted to access a portion of memory at an Interrupt Request Level (IRQL) that was too high. A kernel-mode process can only access other processes that have an IRQL lesser than or equal to its own <-- hvad betyder det her?
Avatar billede mmp Nybegynder
11. januar 2001 - 20:04 #1
Et forsøg er simpelthen at gå ud i bios\'en og ændre IRQL til et lavere tal. Hvis du kan det der.
Ellers prøv i dit management console i Win2000
Avatar billede m_oney Nybegynder
11. januar 2001 - 21:36 #2
øhhh hvordan gør jeg det? :)

Avatar billede lauer Nybegynder
11. januar 2001 - 23:46 #3
har oplevet den samme fejl... bare når jeg skal skifte ip til mit netkort.
Lytter :-)
Avatar billede svein Nybegynder
12. januar 2001 - 10:43 #4
Denne fejl kommer af at du har noget hardware der ikke er kompatibelt med Windows 2000.
Hal.dll (HardwareAccessLayer).dll checker hardwarekompatibilitet med Windows 2000.

Jeg ville forsøge fra Windows 2000\'s installations CD at starte winnt32 med switch /checkupgradeonly for at checke om Windows 2000 finder nogen hardwarefejl.

Ellers er der at sikre at du har fat i Win2k drivere til din hardware.

Avatar billede m_oney Nybegynder
12. januar 2001 - 12:22 #5
ok det vil jeg da lige prøve med alt virkert fint nok. hmmmm det er for underligt det her!
Avatar billede m_oney Nybegynder
12. januar 2001 - 12:26 #6
hvad mener du med winnt32 ?
Avatar billede m_oney Nybegynder
12. januar 2001 - 12:32 #7
og hvordan starter jeg det med switch /checkupgradeonly. det har jeg aldrig høre før

du må lige skærer det lidt ud i pap ;-)
Avatar billede matthiessen Nybegynder
11. januar 2002 - 07:53 #8
Hvad fejlmeldelsen betyder kan du se på denne side hos M$ : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/w2kmsgs/6077.asp

Det er når en driver prøver at få tilgang til en \"memory address\". Jeg har det samme problem, en konflikt imellem min AGP port og mit skærmkort.

Det er som sagt nødvendigt at sikre dig at du kører med de nyeste og mest opdaterede drivere !!