Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 13:56 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Redigerings problemer i word...kan ikke skrive overhovedet?

Hey!

Jeg har et ret stort problem i word. Da jeg skulle til at skrive i Word kunne jeg ikke det...ikke engang i et nyt dokument. Alle felterne øverst er grå, man kan altså ikke trykke på dem bortset fra "Åben" ikonet og "print" og "vis udskrift". Når jeg åbner et nyt dokument, kan jeg godt se hvad der står, men ligesom i det nye dokument, nærmest låst. Nederst til venstre står i den grå boks aller nederst når jeg trykker på nogle knapper

"Denne kommando er ikke tilgængelig, fordi dokumentet er låst mod redigering".

Først troede jeg at det var skrivebeskyttet, men det er der ingen af mine dokumenter der er. Det forekommer mig derfor meget mystisk, at jeg overhovedet ikke kan bruge word. Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre.

Jeg giver 200 point til det "gyldne" svar...ved godt det er meget, men jeg er rimlig meget på skideren hvis jeg ikke får det til at virke...

//Kristian Grøsvik
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:00 #1
Det skyldes at du har en ikke registreret udgave af word. Det vil sige at du har haft programmet i mere end 30 dage uden at aktivere det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:00 #2
Hjælp -> Aktiver product
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:00 #3
HVad skal jeg så gøre?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. november 2003 - 14:01 #4
Det kunne lyde som om det er din "Normal.dot" den er gal med. Prøv at omdøbe eller flytte din normal.dot. Start derefter Word igen. Så vil den selv lave en ny "Normal.dot"
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:01 #5
Hmm....Der sker ikke moget når jeg trykker på Hjælp - Aktiver Program....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:02 #6
grosvik >> Du skal gå ind i menuen hjælp -> aktiver produkt og følge den vejledning du får der. Ellers kontakt microsoft.

Det er vel en lovlig udgave du har?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:02 #7
Så afinstallere programmet, og aktiver det under ny-installationen.
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:05 #8
Peter.Eriksen -> Hvor ligger den der "normal.dot" henne?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. november 2003 - 14:06 #9
Det kan du se under:
Funktioner, indstillinger, filplaceringer, brugerskabelon
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:08 #10
Nej desvære, for jeg kan slet ikke gå ind på indstillinger under funktioner, den er grå (=låst)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. november 2003 - 14:10 #11
Du SKAL have et dokument fremme for at vælge den menu - hvis du kan
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:12 #12
Jeg kan sige med 100% sikkerhed at det skyldes din aktivering. For jeg havde en trial udgave af word, hvor den opførede sig på akkurat samme måde som du beskriver, og det skyldtes at produktet ikke var aktiveret.

ER DET EN LOVLIG UDGAVE DU HAR ?
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:12 #13
Hm...den kan jeg desværre ikke, også selvom der er et dokument åbent....
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:22 #14
Ja det er en lovlig verison
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. november 2003 - 14:27 #15
Så er der jo ingen problemer.

- Afinstaller word (office-pakken)
- Geninstaller
- Aktiver programmet

I forbindelse med installationen eller når du åbner programmet vil du blive bedt om at aktivere det, og her følger du blot vejleningen
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. november 2003 - 14:27 #16
Så ved jeg ikke. Prøv at afinstallere og installere
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:28 #17
Skla man bruge cd'en til at geninstallere?? Har den nemlig ikke her hvor jeg sidder...den ligger hos min far...
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
20. november 2003 - 14:29 #18
Ja
Avatar billede grosvik Nybegynder
20. november 2003 - 14:35 #19
Hmm....så er der ikke så meget at gøre for mig andet end at vente på at jeg kan få cd'en...tak for hjælpen drenge...i for lige en bunke point...