Avatar billede assamite Nybegynder
20. november 2003 - 13:50 Der er 5 kommentarer

At tjekke exchange 2000 og pop3 konti på samme server

I virksomheden har vi en del bærbare pc'er som sælgerne rejser rundt med og bruger på kontoret.

Problemet opstår når de er ude i verden og bruger dialup. Hvis jeg sætter deres outlook op til at tjekke deres pop3 konto på vores exchange server, så modtager de alle mails 2 eller flere gange når de er på kontoret, fordi pop3 kontoen henter de mails der allerede er i indbakken... Kan i se problemet?

Hvordan løses det lige? :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2003 - 19:06 #1
Ja det kan jeg, og jeg er ikke helt sikker på løsningen.

Hvis du i outlook går i funktioner - e-mailkonti, vælger Få vist eller rediger eksisterende e-mailkonti. herefter markere exchangekontoen. Nederst i venstre hjørne af dialog boksen sætter du outlook til at "Levere nye mails til følgende placering" til private mapper. Dette betyder at også exchange kontoen henter mails ned på den lokale maskine (på godt og ondt) Prøv og se om ikke det løser problemet, hvis du kan acceptere at al mail placeres lokalt
Avatar billede assamite Nybegynder
21. november 2003 - 09:58 #2
jeg kan ikke acceptere det leveres lokalt :( Brugeren skal ikke have flere mappen end højst nødvendigt.
Avatar billede pctalent Nybegynder
12. december 2003 - 09:35 #3
Hvorfor ikke bruger IMAP, og så sætte de bærbare klienter op, med offline mappe. Så kan sælgerne stadig se deres mail, og de slipper for at modtage dem mere end en gang
Avatar billede assamite Nybegynder
12. december 2003 - 17:31 #4
Er også gjort, men de får stadig flere "indbakker"
Avatar billede erp Nybegynder
01. januar 2004 - 22:56 #5
Kan du evt. specificere om de ringer op til firmaet direkte?
I givet fald vil det nok være formålstjenstlig at benytte Outlooks indbyggede offline funktion, og derved synkronisere med outlooks/exchange egen RPC.
Mvh. Erp