Avatar billede magus Nybegynder
11. januar 2001 - 17:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lasat Speed II + HP 9200brænder/ Windows 2000

Selvom jeg har modtaget den sidste nye driver til Lasat SPEED II Beta134304 (jeg kører seriel da Lasat Speed II jo ikke kan køre via USB) så kan jeg simpelt hen ikke få hul igennem. Hver jeg forsøger at ringe op, stopper det og fortæller mig at analogtelefonerne ikke er configureret og det er de og de er også korrekt configureret for det er samme opsætning som jeg anvender på min Win98 maskine hvor jeg kører min Internetforbindelse nu, men det er jo noget bøvlet at skulle have et anlæg kun til dette formål og så kopiere det overpå Win2000 via netværk - hvad er der galt?

Er der nogen som kan hjæle mig med en driver til min HP 9200 int. brænder? - der findes ingen hos HP, men en kompatibel driver skulle kunne gøre det..
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 18:05 #1
Hvad er dit problem med brænderen?

Den fungere godt nok som et CD-ROM drev, men dit brænderprogram kan ikke se at det er en brænder? Så er løsning at opdatere dit brændersoftware!

Det problem havde jeg i hvert falde med min i starten.
Avatar billede magus Nybegynder
11. januar 2001 - 20:29 #2
Installationsprogrammet afbryder inden det er færdig med besked om, at det ikke er kompatibel med Windows 2000
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 22:01 #3
Installationsprogrammet til hvad - din brænder?

Selve brænderen kræver ikke nogen speciel driver... hvis der er noget som ikke er kompatibel med Win 2000, så prøv et andet program. Fx Nero: www.ahead.de
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 09:55 #4
Lasat speed II burde da kunne køre USB
Avatar billede magus Nybegynder
12. januar 2001 - 10:06 #5
goulduck ->som du vil kunne læse så har jeg forsøgt at få det opdateret hos HP uden resultat og grossisten hvor jeg har købt det bekræfter også at der ikke findes nogen opdateringer til HP 9200/Windows 2000 - men jeg prøver ahead.de

kalou -> Lasat Speed II kan IKKE køre USB på Windows 2000 og det har jeg fra Lasat hotline...;)
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 10:14 #6
Ok, må være være et win2000 problem
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. januar 2001 - 14:42 #7
magus -> Hvad hedder det brænder program du har fået med? Det kan jo godt være at det ikke er kommet i en Windows 2000 version - dog lyder det lidt usandsynligt, Windows 2000 har været her i over ét år, så alle producenter burde være med.
Avatar billede magus Nybegynder
16. januar 2001 - 14:07 #8
Det er det originale software som medfølger HP 9200 int. - altså DirektCD samt Easy Writer
Der findes intet software hos HP.com og de skriver direkte at der ikke findes drivere til HP 9200
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2001 - 18:56 #9
\"Der findes intet software hos HP.com\"

- Nej, fordi det koster penge.

\"og de skriver direkte at der ikke findes drivere til HP 9200\"

- Det er som jeg skrev, fordi at brænderen ikke bruger nogen speciel driver - men bare en normal CD-ROM drev driver.

Fik du prøvet med Nero Burning ROM fra www.ahead.de?
Avatar billede dma Nybegynder
24. januar 2001 - 11:59 #10
Lasat Speed II:

Vrøvl, Lasat Speed II kan godt køre USB med ovenstående Beta-driver (ellers kunne jeg ikke sidde og skrive dette i nærværende øjeblik). Jeg havde også mange problemer med at få det installeret og til at virke, men problemet var mine USB-drivere til bundkortet ikke var opdateret. Hvis det er et VIA chipset, så opdater driverne, så virker det (jeg kører på at Abit K17-RAID bundkort og det spiller).

Mht. brænderen har/havde jeg samme problem. På HP\'s hjemmeside er der måske en firmware opgradering. Under alle omstændigheder skal dit brændersoftware opdateres til W2K. Hvis du har en \"nyere\" udgave af DirectCD m.m. så kig på www.adaptec.com. Her er der et helt afsnit om brændersoftware. Hvis ikke, så ring til HP\'s support - de kan give dig et telefonnummer og et item-number så du kan ringe til UK for at bestille en opdatering (til ca. 250,00 DKK). Hav brænderens serienummer klar før du ringer det vil de have før de hjælper dig.
Avatar billede magus Nybegynder
30. januar 2001 - 00:33 #11
Selvom jeg ikke får brug for det denne gang tror jeg på, at dit svar er rigtig og det er iøvrigt også et VIA chipset som sidder i anlæget.

Jeg er også gået over til Flatrate...får min forbindelse i denne uge...;)