Avatar billede thomas_u Nybegynder
11. januar 2001 - 16:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problem med Eicon ta ISDN modem

Jeg har et eicon diva ta isdn modem

problemet er at når jeg er i windows 98 og er på nettet så køre modemet i et stykke tid
og så fryser det i et min og bagefter køre det videre og så fryser det igen efter et stykke tid

hva kan der være galt har opdaterer firmware drivere også videre

men jeg har også Windows  2000 på min computer men der gør den det ikke  hvorfor ??

MVH Thomas

p.s jeg håber at du kan hjælpe mig
Avatar billede jimsim Nybegynder
11. januar 2001 - 17:27 #1
Flowstop...
Har du et alm. ethernet-netkort installeret i maskinen uden at dette netkort har fået tildelt en fast IP-adresse?

Hvis... kan du prøve at tildele netkortet en fast IP-adresse for at se om det afhjælper problemet. Anvend feks. 192.168.10.1 som fast IP og 255.255.255.0 som netmaske.
Det gøres ved at højreklikke på andre computere, dobbeltklik på TCP/IP -> dit_netkort. HUSK ikke modemet.

For hvis du har opdateret fra http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm kan jeg ikke lige se hvad det ellers skulle være.
Avatar billede wolf_ Nybegynder
11. januar 2001 - 18:01 #2
flowstop er et generelt problem med eicon diva modem, der er flere måder man kan prøve at løse det på.

1. man kan på NT-boksen ovre på væggen, vælge om den lille knap nedenunder skal stå på 50 eller 100, det ikke nogen betydning hvad den står på, men det løser 80% af gangene, flowstop problemer med eicin diva at stille den på det modsatte af hvad den står på.

2. opdatere firmware til den nyeste ver.

3. eicon diva modemet eller computeren skal have en jordforbindelse.
Avatar billede cybergenie Nybegynder
12. januar 2001 - 09:32 #3
Du kunne også prøve at installere de drivere der kommer fra Diva CD\'en, fordi windows installerer sine egne drivere når du kører modemet i computeren. Disse (windows)-drivere har forskellige probleme, så måske er problemet der :)

cg
Avatar billede wolf_ Nybegynder
12. januar 2001 - 16:24 #4
Nåe Windows for lov til at instalere eicon diva modemet instalere den det som \"eicin diva ISDN T/A modem pnp\" (Sådan ca.) jeg kan anbefale dig at instalere det en ekstra gang som \"eicin diva ISDN T/A modem\" (uden pnp) unden at fjerne den første instalation med pnp og derefter bruge driveren uden pnp.
Avatar billede thomas_u Nybegynder
12. januar 2001 - 17:08 #5
tak for hjælpen det vil ´jeg prøve
Avatar billede laban Nybegynder
13. januar 2001 - 13:23 #6
Je ghar præcis de samme problemmer . Og de opstår KUN når explorer 5 eller  mere er i windows .
Altså ikke win98 problem ,men explorer problem .
Jeg har prøvet alle de gode foreslag ,men INGEN hjalp  .Desværre . Har nu skiftet til den første udgave af win98 , som jo er velsignet med explorer 4  .Men noget shit er det !
Avatar billede jeppe-chr Nybegynder
07. juni 2001 - 09:35 #7
Hej Jimsim.
Jeg har samme problem som Thomas.
Er usikker på hvordan jeg tildeler en IP adr.
Vil du forklare lidt nærmere, evt. maile?
Avatar billede jimsim Nybegynder
07. juni 2001 - 15:26 #8
Du skal gøre som skrevet herover: \"...Det gøres ved at højreklikke på andre computere, dobbeltklik på TCP/IP -> dit_netkort. HUSK ikke modemet...\" og tryk så i \"angiv fast ip\" så kan du skrive i felterne under. Håber det hjalper, ellers skriv bare igen... :)
Avatar billede jeppe-chr Nybegynder
14. juni 2001 - 08:53 #9
Hej Jimsim.
Tak for hjælpen. Det virkede på både mit ISDN og på et analogt modem. Det kunne tyde på at HVIS der sidder et netkort vil opkoblingen gå over dette?! Hvordan belønner jeg dig?
Har brugt dette forum som en brevkasse, men jeg kan se I kloge knægte optjener points!
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. juni 2001 - 00:17 #10
Hej Jeppe
Det var da kanon at det hjalp på din forbindelse :) Der er ikke noget værre end hvis ens forbindelse fucker sådan op, det var godt det kunne bruges ;)
Det der sker mht. netkortet, er at det så gerne vil ha\' en IP-adr., og når man ikke har angivet den, vil det forsøge at få fat på en og igen og igen...
Du behøver ikke at belønne mig, det er altid godt at høre at nogle har fået løst deres problem.
Det er fint den måde du bruger eksperten på, at søge på gamle spørgsmål er altid en god ide(som mange kunne lære af), og hvis man så ikke kan få sit problem løst via det, kan man jo altid oprette et spm.