Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
19. november 2003 - 23:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CMS - hvor starter man og hvem kan hjælpe??

jeg kunne godt tænke mig at lave et cms, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte, jeg er ikke den store haj til programering men jeg har gå på mod og er lærenem,
så det skulle jo være nok.

er der nogen som vil hjælpe mig med at lave et.

MVH Kim Johansen
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2003 - 23:59 #1
well - allerførst kræver det kendskab til ASP, og det kan du få her; www.html.dk - www.netcoders.dk - www.activeserverpages.dk

Når først man har lært de mest elementære ting er det vigtigt at lære at opbygge ordentlige databaser - dertil er IDG's hæfte til ca 69,- om ACCESS rigtig godt.

Til sidst er det sådan set bare at gå i gang ud fra de to ovenstående ting... Brugervenlighed skal man nok heller ikke glemme da det trods alt er dem der skal bruge det.
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
20. november 2003 - 00:07 #2
takker for svaret....men er det noget du kan hjælpe mig igang med?? altså jeg mener så du på en måde fungere som lære for mig?? hvis du altså selv kender til asp og access db.

MVH Kim Johansen
Avatar billede equip.dk Nybegynder
20. november 2003 - 00:25 #3
måske kan du bruge noget af det her:
Et færdigt system: http://cms.janfang.net/default.asp?p=system
Nogle links: http://cms.janfang.net/default.asp?p=cmsResurser
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
20. november 2003 - 00:40 #4
jeg acceptere ikke noget endnu, da jeg lige har åbnet spørgsmålet for ca en time siden, der er stadig flere der kan svare, men gode svar fra begge to, det er nogen jeg kan bruge i hvert fald.

MVH Kim Johansen
Avatar billede bredum Nybegynder
20. november 2003 - 08:05 #5
jeg ville nok benytte lidt UML http://www.omg.org/uml/ så alle krav og muligheder bliver belyst. især kravspecifikationen, så jeg var sikker på DB valg mm.
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2003 - 09:15 #6
Jeg arbejder i ASP og har været med i både store og små CMS-projekter - og jeg kan for så vidt også godt lege lære for dig, men det er ikke noget jeg kan gøre gratis...

En mulighed er selvfølgelig at kigge på utallige eksisterende systemer og få idéer ud fra dem - og så selv lave sin egen struktur på det hele. Men i bund og grund er det ikke meget andet end insert, update og delete i en database som du kan lære ud fra ovenstående links
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
20. november 2003 - 16:48 #7
takker for tilbudet, men hvad vil det koste??
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2003 - 16:55 #8
fang mig på mail eller msn på kim@soze.dk eller icq 32036024