Avatar billede brainless Nybegynder
19. november 2003 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Toshiba Tecra 8100 opstartsfejl

Hejsa

Jeg har et ret irriterende problem på min bærbar (Toshiba Tecra 8100). Skærmen vil ikke tænde mere end hvert 10-15. gang.
Har rodet lidt med de forskellige komponenter, selvom der ik er ret mange muligheder...
- Hvis jeg fjernet batteri, dvd-drev og diskettedrev, sætter strøm til, og tænder er skærmen sort efter opstart. Hvis jeg derimod straks efter jeg har sat batteri og dvd-drev i maskinen igen, starter maskinen med og uden strøm tilsluttet, virker skærm billedet fint igen. Lige indtil maskinen bliver slukket igen :-(
- en anden fejl er at keyboardet pludseligt stopper med at fungere, gerne sammen med andre komponenter (meget underligt) Begge ting er startet på samme tid, men kan selvfølgeligt desvære ikke huske hvad der lavede fejlen...

Denne måde at bruge en pc på, er lettere belastende... -og særligt svært at installere windows!
Håber der er nogle som har en ide til hvad der kan være galt, og måske endda har en løsning på problemet.

Skal virkeligt bruge den maskine snart... Svar der får liv i maskinen giver 1000 (5*200, ifølge reglerne) points!
Avatar billede espersen Novice
23. november 2003 - 11:50 #1
2 bud (som evt. er kombineret)

1. løs forbindelse til skærmen
2. driver-problemer (du har forkerte drivere installeret til dine pcmcia-kort m.v.) Derfor vil jeg foreslå at du opdatere dine drivere til især følgende dele: modem, netkort, VGA, lydkort, skærm (så ingen af dem er af ældre dato eller benytter en standard-driver)
Avatar billede espersen Novice
23. november 2003 - 18:21 #2
?  kan du forklare / eller komme med yderligere information ?
Avatar billede brainless Nybegynder
23. november 2003 - 19:21 #3
Problemet er at det er en tom harddisk, og der derfor ikke er nogle drivere som kan have lavet fejl. Bios er lige blevet opdateret, og jeg har lige haft skærmen skilt ad, for at tjecke forbindelserne...
Avatar billede espersen Novice
23. november 2003 - 19:37 #4
Aha - du skrev bare "at bruge en pc på"    ....

så vil jeg se efter :
1. Løse forbindelser (de er ikke synlige - men tag evt. stik ud og sæt dem i igen - berør ledninger m.v.
2. Defekt hardware som fx. ram, harddisk, keyboard og ISÆR disk-drev eller DVD!! som åbenbart har stor indflydelse på maskinen !
Avatar billede espersen Novice
30. november 2003 - 11:35 #5
og hvad har du fundet ud af ?
Avatar billede brainless Nybegynder
30. november 2003 - 11:38 #6
At der ikke er løse forbindelser til skærmen, at det ikke kan være driver-relaterede problemer, at hardwaren ikke er defekt da det er testen sammen med en anden maskine...
- altså kan det kun være noget inde i selve skærmen. En løs forbindelse eller lign.

- men tak for dit forsøg på at besvare spørgsmålet :-)
pps. maskinen virker stadig ikke...
Avatar billede espersen Novice
30. november 2003 - 11:40 #7
ja, som jeg skrev 2 gange: løs forbindelse.  - bare ærgerligt at du ikke har fået det løst..