Avatar billede cliv Nybegynder
19. november 2003 - 19:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ip Addresse konflik?

Vi er to computere på og det virker de fleste gange.
Men det sker at der er en ip addresse konflik og den ene af os kan ikke komme på.
Vi har ringet til TDC et par gange, men har ikke rigtig hjulpet. Det er adsl express.
Vi har XP pro og home. Flydende ip (eller hvad det hedder).
Kan nogle hjælpe?
Avatar billede b.b Nybegynder
19. november 2003 - 19:47 #1
i kan da bare tildele jeres to pc'er en fast ip, med routeren som gateway....så burde i være ude over det problem...
Avatar billede kenp Novice
19. november 2003 - 20:34 #2
men hvis du ikke har en router! så er det fordi at de er en anden på nettet som har gaflet den ip-adresse som du skulel havde haft, og det kan kun TDC løse
Avatar billede cliv Nybegynder
20. november 2003 - 20:16 #3
ehh ja men man "får" dem vel af tdc? Altså vi har jo ikke faste iper.
Eller er det kun på netværket? også på inettet kører den over routeren?
Avatar billede kenp Novice
20. november 2003 - 20:25 #4
har du en router eller? hvis ja hvilken!
Avatar billede cliv Nybegynder
21. november 2003 - 19:09 #5
Har en speedstreamer, en lidt ældre en... Men har prøvet at opdatere softwaren.
Står noget med PPPoP
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5087_7486
her skulle den værer
Avatar billede kenp Novice
21. november 2003 - 20:01 #6
Du burde bare kunne give dine computere som b.b. skriver så vil i ikke få den adressekonflikt længere! da de jo så ikke ændre sig!
Avatar billede cliv Nybegynder
22. november 2003 - 11:27 #7
Ehh hvis jeg tildeler min com en ip, kan jeg ikke komme på nettet`. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2003 - 12:53 #8
hvis det er en router så skal du give den en IP, Subnet, gateway og DNS servere
Avatar billede cliv Nybegynder
23. november 2003 - 11:48 #9
Skal det være nogle tilfældige tal? For så virker det ikke for min computer kan ikke komme på nettet så.
Avatar billede kenp Novice
23. november 2003 - 12:25 #10
hummm så skal du have fat på tdc!
Avatar billede cliv Nybegynder
23. november 2003 - 18:13 #11
De ved det ikke bare at man skal opdatere drivere til den der tingest.
Den kan vel også have en fejl..?
Avatar billede b.b Nybegynder
25. november 2003 - 09:40 #12
Hvis du indstiller den til DHCP og køre en ipconfig, så kan du se hvad adresser Routeren giver den..

Et godt bud vil nok være
192.168.1.*

Så er det bare at tildele den tilsvarende og så skulle du meget gerne være på net...

Så kan du give PC nr 2 en IP der er et tal højere, og burde der aldrig mere være konflikt mellem ip-adresserne
Avatar billede cliv Nybegynder
25. november 2003 - 19:55 #13
Ehh DHCP? Det skal forklares for idioter, mig :D
Men når jeg skriver det der. Kan jeg ikke komme på nettet mangler jeg en DNS server og hvad skulle det så være?
Avatar billede cliv Nybegynder
01. december 2003 - 17:06 #14
Ikke nogle der har nogle ideer?