Avatar billede uffekat Nybegynder
19. november 2003 - 19:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker af sig selv efter installation af 3000+

Så har jeg endelig fået min nye 3000+ Barton, men jeg skal selvfølgelig ikke snydes for problemer (altid noget galt)

Det hele startede fint, gik ind i BIOS og satte den til optimized defaults, den læste CPUen som en 3000+, og jeg troede alt var fint, men der tog jeg fejl...
Efter lidt tid slukkede den sig selv, og virkede først når man slukkede og tændte igen på strømstikket.
Det blev den ved med at gøre, nogengange efter få sekunder, nogen gange først efter et minut...
Jeg har prøvet at skifte PSU til en gammel 400W i stedet for min 300W, men med samme resultat.

Hardware:
Processor: 3000+ Barton
Bundkort: EPoX EP-8RDA+ (nyeste BIOS)
Grafikkort: ASUS GeForce 4 Ti 4400 (agp 4x)
Strømforsyning: 300W, har prøvet med 400W
Køleprofil: ThermalRight SLK947U
Blæser: 120 mm PowerFluid
CPU temp: 23 grader ved opstart (så det er ikke køling)
Kabinet: ThermalTake ThermalCase kabinet (med 4 blæsere)
PCI kort: Der er ikke sat nogen PCI kort til.

Håber virkelig du har haft samme problem :P eller bare kan hjælpe mig, så jeg slipper for min ferpeWlethe 1800+ Palomino
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. november 2003 - 19:29 #1
kan du ikke lige prøve dine gamle ram, i den nye maskine..?
de er tit årsag til problemet.
ellers må du prøve at reset bios, eller ikke køre på optimal setting´s, det kan være en hardware del, der ikke kan følge med.
hvad med alle led´s..??,,altså de små ledninger inden i, hvis den fra køleren på cpu, sidder forkert, så for bios ikke info om omdrejning/temp., og "opfører" sig som om der var et varme problem, altså slukker.
Meget alm. fejl...her er en lille check liste--> http://qmars.dk/dansk/turid/manual00.htm#Fejlfinding:

og iøvrigt osse en masse andre gode råd, når du skal installere..O)
håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede uffekat Nybegynder
19. november 2003 - 19:32 #2
Tror ikke det er det, men jeg kan da prøve :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. november 2003 - 17:52 #3
Har du fået løst problemet..O)
Avatar billede uffekat Nybegynder
20. november 2003 - 18:47 #4
Jaa, men det var køleren der ikke sidder ordentligt på...
Jeg fik det lavet ved at sætte et stykke ståltråd i den ene ende af køleren, og ud at holde fast i kabinetsiden, hehe.

Du får bare pointene fordi du gad prøve at hjælpe ^^
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. november 2003 - 16:20 #5
takker..O)