Avatar billede pixelmax Nybegynder
19. november 2003 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Juleønske: To skærme på et kort.

Da jeg har fået et tilbud på en god og billig fladskærm, vil jeg nu gerne køre med to skærme så jeg kan udvide mit skrivebord og bruge fladskærmen som sekundær skærm. Desværre understøtter mit grafikkort (ATI Radeon 9200) ikke to skærme :( Jeg er nu på jagt efter et nyt grafikkort som gør det muligt at anvende to skærme på een gang (primært i Photoshop).
Jeg har altid haft ATI kort og været glad for dem.
Kortet jeg søger, skal også have mulighed for video ind.
Kortet skal være stærkt nok til at køre heftige spil.
Er der en af jer eksperter der har erfaring med at køre med to skærme? Hvilket kort bruger i? Hvad vil i anbefale mig at investere i?
Avatar billede bredker Nybegynder
19. november 2003 - 17:58 #1
hvis det er et juleønske , kan du jo ikke få svar før om en måned
det er ALT for tidligt at tænke på julen *G*
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. november 2003 - 18:00 #2
Har dit radeon ikke en dvi udgang?
Avatar billede pixelmax Nybegynder
19. november 2003 - 19:06 #3
Mit Radeon har stort set alt andet end dvi *GG*
Der er s-video ind og ud samt composite ind og ud.
Men ingen support for to skærme :(
Avatar billede tumben Novice
19. november 2003 - 21:28 #4
matrox... G550 eller p650  eller p750 ...750er et dejligt kort MEN de har ikke video in..køb et billigt tvkort oveni
Avatar billede tumben Novice
19. november 2003 - 21:30 #5
aarr havde kun set det med photoshop...ikke det med spillene ...sorry...alle matrox er bedst til 2D...jeg har dem alle
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
20. november 2003 - 09:55 #6
Radeon 9800 (Pro)
Avatar billede pixelmax Nybegynder
20. november 2003 - 19:27 #7
zulu : Har du er faring med 9800 pro? Er det så vildt som det siges?
Prisen er i hvert tilfælde ikke til at tage fejl af :(
Jeg havde forestillet mig noget (lidt) billigere ;-)
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
20. november 2003 - 19:31 #8
Ja, jeg har selv et R9800P og det kører fantastisk sammen med min LG L2010P (20" LCD). 6500 i 3DMark03, 48000 i Aquamark.
Vælg fx et Hercules 9800 non-pro, det koster 2500,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364637956
Avatar billede pixelmax Nybegynder
21. november 2003 - 06:33 #9
Lyder som et godt alternativ zulu.
Smider du lige et svar så jeg kan komme af med nogle point?
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
21. november 2003 - 08:45 #10
Here u r...