Avatar billede bigilo Nybegynder
19. november 2003 - 16:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Logitech Desktop MX med Linksys KVM switch

Hej

Jeg har for nyeligt købt Logitech Desktop MX. Et vildt god sæt..

Senere har jeg så købt en switch box til, så jeg kan bruge det til to computere... en Linksys Integrated KVM 2-port Switch.

Men Men....

Nu virker mine genvejstaster på musen og tastaturet ikke mere...

Er det bare en switch eller kan man bare ikke køre det igennem en switchbox??? Skal jeg købe en anden Switch box???
Avatar billede ird Praktikant
19. november 2003 - 16:44 #1
Du skal ikke bruge de drivers fra logitech!

Lad selv xp finde den driver du skal bruge :)

Hvis du altså har xp!
Avatar billede ird Praktikant
19. november 2003 - 17:09 #2
hjalp det og skal man smide et svar
Avatar billede bigilo Nybegynder
19. november 2003 - 18:06 #3
Skal jeg så bare slettet de driver jeg har fra logitech???
Avatar billede ird Praktikant
20. november 2003 - 12:20 #4
Ja
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 14:37 #5
Virkede det
Avatar billede bigilo Nybegynder
25. november 2003 - 19:53 #6
Nej det virker ikke
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 20:21 #7
prøv at fjerne alt du har på kortet og geninstallere det
Avatar billede bigilo Nybegynder
26. november 2003 - 10:35 #8
Kortet????
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 10:37 #9
ja lydkortet
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 10:43 #10
akkk jeg sover nu undskyld!

Slet alle drivers og genstart og lad win finde den det skal bruge
Avatar billede bigilo Nybegynder
26. november 2003 - 13:33 #11
Har prøvet, men det virkede ikke...
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 16:33 #12
Tror det er den switchbox der har fejlen så
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:04 #13
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede albani Nybegynder
02. marts 2004 - 17:19 #14
Hallo ! jeg sidder selv her med nøjagtigt samme problem, har du fundet en løsning du evt. gider dele ?? :-)

på forhånd tak
Avatar billede bigilo Nybegynder
04. marts 2004 - 21:20 #15
nej ikke rigtig... holder det bare updateret med de nyeste drivers hele tiden... nu virker noget mere af det. men der mangler en masse funktioner endnu.... men skriv til mig hvis du skulle finde en god løsning....
Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 09:28 #16
Hej Lidelsesfælde

Blot en kommentar, mens jeg søger efter løsning af mit problem:

Jeg har en Linksys 2 port KVM Switch (sikkert samme model som din) som giver problemer.  Ind i mellem mister jeg forbindelse med mus/tastatur.  Enten mister jeg den delvis eller helt.  Ved delvis tab af mus er det ledsaget af en svag bippen/dytten.  Mus/tastatur fryser i noget tid og jeg kan ikke arbejde…  Lidt sjældnere er der slet ingen kontakt til mus & tastatur men jeg mener ikke det er ledsaget af lydbip…

Jeg har nu kørt med pc 1 uden KVM switchen.  Og så er der ikke problemer.  I går monterede jeg igen KVM switchen og de var tændt i i 12 - 14 timer uden problemer (går naturligtvis på standby).  Her til morgen er det galt i gen.  Men nu er problemet, at pc 1 ikke starter rigtigt op – der er ikke noget billede på skærmen.  Pc 2 virker problemløst.

Summa sumarum;
Enkeltvis er der ikke problemer med pc 1 og 2
Med Linksys KVM switchen er der en del problemer - men ikke konstant?!

Forhandleren kender ikke til generelle problemer med denne KVM switch...

Mvh Mads.
Avatar billede bigilo Nybegynder
01. november 2004 - 09:40 #17
hej mads
Jeg har oplevet de samme problemer som dig. som regl kan jeg ikke få edn til at skifte. eller også så går mus og tastatur ud. men jeg har ikke oplevet at skærmen ikke virker..
Avatar billede mborik Nybegynder
04. november 2004 - 00:42 #18
Tak bigilo

Dejligt ikke at være alene med oplevelsen med Linksys'en.

Det med skærmen viste sig at være et helt andet problem.  Min PC savnede omsorg.  Det hjalp at tage den op fra gulvet, åbne den, disconnecte 6 af de 7 SCSI harddiske, boote og se, at der intet var galt.  Derpå satte jeg flere og flere diske på daisy chain'en.  Og så var alt ved det gamle :-)

Men årsagen?!  Tjahhh mangel på 'omsorg'...