Avatar billede lasseln Nybegynder
19. november 2003 - 16:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer der virker med GF2 - men ikke GF4 eller radeon 9600 ?

Jeg sidder med en computer med et underligt problem.

Hvis jeg vil erstatte det GF2mx, der sidder i, med et GF4 ti4200 eller et radeon 9600 pro. Så crasher computeren bare under opstart til win2k (der hvor den loader med små blå firkanter) Der kommer ikke nogen fejlmeddelelser, den stopper bare med at loade. Den har stået i op til 15 minutter uden resultat.

Jeg har tidligere haft GF4-kortet smidt over i uden problemer.

Systemet er: Athlon 1400
            512 ram (mærke ukendt)
            win2k
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2003 - 16:07 #1
Enten er kortet i stykker, eller din bios anerkender ikke GF4, det kan klares med en opdatering af bios.
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2003 - 16:08 #2
Har du prøvet, at reesette bios.
Avatar billede anuseren Nybegynder
19. november 2003 - 16:11 #3
Gå ind og sæt dine AGP hastighed i bios'en til x4
Avatar billede lasseln Nybegynder
19. november 2003 - 16:16 #4
Jeg prøver at rode med bios, selvom jeg ikke er særlig velbevandret derinde.
Avatar billede wickedd Juniormester
19. november 2003 - 16:18 #5
Hvad med din PSU, hvor stor er den? Der skal jo noget mere til at trække et GF4 end et GF2 ..
Avatar billede halifax Nybegynder
19. november 2003 - 18:22 #6
Har du i f.m. udskiftning af kort afinstall software / fjernet kort i Enhedshåndtering. Lukket ned og slukket. Sat GF4 i og startet, ladet Windows finde kortet og installeret driver.

peet49 og wickedd - "Jeg har tidligere haft GF4-kortet smidt over i uden problemer."
Så det skyldes nok ikke lige jeres forslag. Kortet kan dog være gået itu siden det sidst var i.
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2003 - 20:04 #7
Halifax>du læser selv kun halvdelen-mit svar: Enten er kortet i stykker,
Avatar billede lasseln Nybegynder
19. november 2003 - 20:10 #8
Det er en underlig computer - GF4 kortet samt radeon kortet virker fint (testet på min egen) - løsningen viste sig at være at sætte agp til 4x i bios - selvom den stod på auto. (den crashede undervejs hvis der var netværk tilsluttet men det gik i sig selv)

Tak for hjælpen allesammen
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2003 - 20:16 #9
Selv tak.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2003 - 01:25 #10
peet49 -> Du er altid så hyggelig med dine (efter)kommentarer. Det kan jeg godt li'.    :)
Den her: "Kortet kan DOG være gået itu siden det sidst var i" var faktisk for at understøtte, hvad du allerede havde skrevet. Meningen med ordet "dog".