Avatar billede kraller Nybegynder
19. november 2003 - 13:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cs server - forkert ip

Tja jeg har så prøvet og lave en cs server den virkede sørme men den kører ikk over netet....jeg har skrevet sv_lan=1 i config.cfg eller hvad det nu er det hedder men er det noget med mit net eller ?? er lost
Avatar billede bernie Nybegynder
19. november 2003 - 13:21 #1
Avatar billede benson Nybegynder
19. november 2003 - 13:21 #2
hvordan er din opkobling til nettet ?
Avatar billede bernie Nybegynder
19. november 2003 - 13:22 #3
kan være din udbyder ikke giver dig de foredele

fx. jeg kan kun køre http/ftp/game server over lan men ikke på nettet
Avatar billede benson Nybegynder
19. november 2003 - 13:22 #4
Hvis du er bag en router, skal du huske at åbne for port 27015, så din CS server kan findes fra nettet !
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. november 2003 - 13:50 #5
sv_lan 1 gør at den kun virker indenfor et LAN.
start serveren med -ip dit.ip.nummer i kommandolinien for at være sikker på at den kender sit IP-nummer.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
19. november 2003 - 13:56 #6
Altså:
1) Åbn for port 27015 i router/firewall/whatever, som benson siger
2) Sørg for at der IKKE er sv_lan 1 nogle steder
3) start med -ip xxx.xxx.xxx (fra www.myip.dk, som bernie foreslår)
Avatar billede kraller Nybegynder
20. november 2003 - 16:49 #7
jeg kan jo godt spille over nettet og det behøver jo ikke at være 27015 port man kører på. f.eks jeg kører på port 10000, og jeg har skrevet det der det står der jo også jeg har gjort læs før i skriver
Avatar billede kraller Nybegynder
20. november 2003 - 16:53 #8
bernie skriv svar det er nok rigtigt med at mit net ikk giver de fordele !
Avatar billede bernie Nybegynder
20. november 2003 - 18:27 #9
svar :)
Avatar billede benson Nybegynder
20. november 2003 - 23:47 #10
jamen du skrev jo slet ingen ting ??
Heller ikke om du havde router ? eller andet.. ! kun at du satte sv_lan=1 !
Avatar billede benson Nybegynder
20. november 2003 - 23:48 #11
man kan sagtens spille over nettet uden at andre kan spille på din server !
Nå men godnat !