Avatar billede kedde65 Praktikant
19. november 2003 - 09:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billeder i Word forsvundet

Hej

Jeg har et stort sæt materiale på 70 sider. Her til morgen da jeg åbner det er alle billeder forsvundet. Der er ingen røde krydser ved pladsholderne, billeder er der simpelthen bare ikke. Materialet er herefter blevet minimeret til 30 sider... hvd er det der sker, og hvordan får jeg mine billeder ind igen uden at skulle starte forfra?

VH CK
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. november 2003 - 09:21 #1
Du kan prøve systemgendannelse
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. november 2003 - 09:22 #2
Hvis du mener gendannelse af Word så nytter det ikke noget... det er alle mand her på kontoret der har problemet!!

VH CK
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. november 2003 - 09:29 #3
Er det tilfældigt hvad der sker, eller er det de samme dokumenter?
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. november 2003 - 09:44 #4
Der ligger 6 dokumenter i samme bibliotek, og de 2 af de dokumenter der er billeder forsvundet permanent.

VH CK
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. november 2003 - 10:22 #5
Prøv at læs her, det er ikke opmuntrende: http://www.netlawtools.com/security/word_vir.html
Uanset jeres sikkerhed, ville jeg prøve en onlinescanning herfra:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Panda for virus
X-block for spyware

anti-trojan for trojaner
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. november 2003 - 12:49 #6
puh ha, jeg håber da ikke du får ret magitouch, det ville være lidt surt, men selvfølgelig kan det jo renses igen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. november 2003 - 12:52 #7
Hvorfor skulle det være en virus?

Jeg tror at det er en af følgende:

1) Dokumentet er blevet korruperet (hedder det det?)
2) En eller anden pilfinger har fået slettet filerne - se evt. filens attributter for sidste ændring.

I har vel backup?
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. november 2003 - 13:04 #8
aovergård>Jeg håber også jeg tager fejl, men det er det, at der ikke er røde krydser!
jpjv> som jeg læser det, er det ikke filerne/dokumenterne der mangler, og 70 sider!
Avatar billede moogens Nybegynder
19. november 2003 - 13:53 #9
Sikkert et dumt spørgsmål. Men du har valgt: vis>udsktift?
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. november 2003 - 13:59 #10
Ja det har jeg og der ses billederne heller ikke...de kommer naturligvis heller ikke med når jeg udskriver.

VH CK
Avatar billede moogens Nybegynder
19. november 2003 - 14:07 #11
Det var kun fordi nogle gange har word det med at gemme billederne bag teksten. Hvis du gemmer dokumentet som html-side (filer>gem som webside..) så skulle gemte billeder gerne dukke op. Hvis det ikke sker, så tror jeg altså ikke der er noget at gøre.
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. november 2003 - 09:25 #12
Hmmm intet af det virker...vi må skrive om...