Avatar billede jowa Nybegynder
18. november 2003 - 23:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse og bærbar

jeg har en stationær pc, der er tilkoblet internet via TDC Netexpres. Derudover har jeg lige købt en bærbar Acer Aspire 1353LC.

Mit kendskab til pc i almindelighed begrænser sig til tænd - brug - sluk! Alt det tekniske er mig ganske uforståeligt.

Jeg troede, - ganske naivt - at når jeg købte en bærbar, der var "indstillet" til at gå på nettet, så kunne jeg blot tilslutte den min eksisterende forbindelse ved sætte
kablet i tlf-stikket og så ville den virke :-)
Det gør den så ikke!!

Jeg har prøvet at køre en installations CD fra internetudbyderen, men får svaret, at der ikke kunne oprettes forbindelse.
Ligeledes har jeg læst manualen en del gange, men den gør mig ikke klogere, snarere tværtimod, da jeg ikke kender alle de forskellige ord og udtryk.

Hvad skal jeg gøre for at kunne oprette en forbindelse?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. november 2003 - 00:52 #1
Og internettet virker fint på den stationære maskine?
Netexpres?
Der har været så mange forskellige typer hurtige Internetforbindelser hos TDC.
JEg har en erindring om at Netexpres kræver et særligt netkort i computeren(et ATM-kort?).
Ved du noget om det?
Hvis du kender en, der har en ADSL-forbindelse kunne du måske prøve at få din bærbare på nettet der. Så får du testet, om det er maskinen, eller noget specielt ved din egen internetforbindelse.
Avatar billede jowa Nybegynder
19. november 2003 - 09:54 #2
Ja, internettet virker fint på den stationære.
Mht til et specielt netkort i computeren, så er jeg svar skyldig.
Jeg vil prøve at kontakte TDC for nærmere information.
Avatar billede zn1ske Nybegynder
19. november 2003 - 15:37 #3
DU kan opsætte en netværk som går igennem den stationære computer og tillade bærbaren at gå på nettet gennen den stationære.
Avatar billede jowa Nybegynder
19. november 2003 - 16:26 #4
Kræver det, at den stationære er på nettet, for at den bærbare kan være det?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. november 2003 - 20:16 #5
Ja, hvis du vl gøre det på den måde, skal den stationære være tændt for at den bærbare kan komme på nettet.
Avatar billede baloose Nybegynder
19. november 2003 - 21:22 #6
har du en router (en boks der ligner en af dem på billedet på http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-40536 )?
Avatar billede jowa Nybegynder
19. november 2003 - 21:55 #7
Jeg ønsker en løsning, hvor den bærbare kan komme på nettet uden at den stationære er det.

Nej, jeg har ingen router som på billedet. Men jeg har en hvid boks, hvor der er tre stik, et til ADSL, et til ATM og et sidste, ubrugt, hvor der står10BT.
Avatar billede baloose Nybegynder
19. november 2003 - 21:57 #8
har du fast ip?
Avatar billede baloose Nybegynder
19. november 2003 - 22:03 #9
Hvis du ikke har fast ip kan du nøjes med at købe en switch og sætte det stik, der nu går fra den hvide box til den computer der virker, i uplink porten på switchen og så bare forbinde de to computere til switchen.
Avatar billede jowa Nybegynder
25. november 2003 - 21:57 #10
Undskyld jeg først vender tilbage nu. Jeg har problemer med at computeren umotiveret lukker ned, og jeg er ved at afprøve de forskellige forslag, som Eksperten har givet andre i samme situation.

Jeg har købt en switch, og håber jeg kan få det til at virke.
Mange tak for hjælpen!