Avatar billede piloto Nybegynder
18. november 2003 - 23:20 Der er 2 kommentarer

USB GPS Receiver installation

Ved installation af G.SAT GPS receiver for mange måneder siden blev GPS'en "assigned" Com5. Idag måtte jeg geninstallere driveren og nu ligger den på Com6. Meget uheldigt da flere af de programmer jeg bruger kun kan gå op til Com3. Har hørt lidt om at ændringer kan ske i BIOS, men måske er der andre løsninger. Styresystem Windows XP HOME edition.
Avatar billede scb Praktikant
19. november 2003 - 08:10 #1
Typisk fejl for seriel til USB.
Næste gang du geninstallerer vil den komme til at hedde COM7.
Du kan ikke ændre det i bios.

Jeg har en PC med 10 serielle porte via USB, som kører på samme måde, port nr bliver reseveret af windows, og er derfor ikke ledig hvis du f.eks geninstallerer.
Jeg fandt et program på producentens hjemmeside, som ryder op i reseveret men ikke brugte com porte, det kan være der findes samme program til din G.SAT
-SCB
Avatar billede piloto Nybegynder
19. november 2003 - 09:12 #2
Producent/manual for G.SAT nævner kun lidt om, at det måske er muligt at ændre via BIOS. F.eks. Microsoft Autoroute 2002 kan godt registrere at GPS'en ligger på Com6, men når jeg slår den til, bliver skærmen blå og en fejlmeddelelse, som jeg ikke kan nå at læse dukker op, og computeren genstarter. Jeg har dog uden problemer kunnet køre Det Levende Søkort 2. Det mener jeg ikke jeg kunne tidligere.