Avatar billede wilde Nybegynder
18. november 2003 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg har ikke noget lydkort.

Jeg har lige reinstalleret min xp, efter at have købt min pc fra Fona som var en demo model.

Jeg fandt ud af at jeg ikke har noget lydkort i, og kom så frem til at der så må være en chip i motherboardet???

Hvad gør/skal jeg bruge for at få lyd igen?

Skal jeg have fat i en cd jeg burde have fået med fra Fona?
Eller skal jeg åbne min computer og se hvad motherboardet hedder og prøve at finde en driver fra nettet??

Wilde
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. november 2003 - 23:12 #1
prøv http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
det kan fortælle dig hvilken driver du skal bruge, og sikkert også hvor du kan hente den henne
Avatar billede wilde Nybegynder
18. november 2003 - 23:26 #2
Det har jeg prøvet, men den viste desværre alt andet end netop det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. november 2003 - 23:38 #3
sikker?!
jamen så har den vel fundet ud af hvilket mb du har?!
Avatar billede zhark Nybegynder
18. november 2003 - 23:50 #4
Selv med en demo har du krav på en manual, sørg for at få den hos FONA, men du skriver lyd igen? Har du haft lyd i højtalerne.
Avatar billede tumben Novice
19. november 2003 - 00:17 #5
du burde da ha haft en cd med fra fona...med lyddrivere..motherboarddrivere...osv
Avatar billede wilde Nybegynder
19. november 2003 - 05:25 #6
Ja jeg har haft lyd før jeg reinstallerede den.
Og muligvis har jeg også fået en cd med driver til motherboardet.
Hvad står der på en sådan cd?
Noget med drivere??? jeg har jo utroligt mange cd,er til cpu´er:-)
Avatar billede suspekt Nybegynder
19. november 2003 - 05:50 #7
der plejer at stå noget med drivers & utility og neden under står der en dato og hvilket styresystem det hører til.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. november 2003 - 12:53 #8
Prøv et "hint" som har virket hos en ven:
Gå under kør/skriv dxdiag - og følg så vejledninge!
Avatar billede zhark Nybegynder
19. november 2003 - 12:54 #9
Formoder det betinger du har DirectX installeret?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. november 2003 - 23:58 #10
undskyld, men hvorfor får zhark point?