Avatar billede error_martin Nybegynder
18. november 2003 - 21:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Router eller ikke?

Hej derude..
Nu vil jeg lige høre..
Jeg kører på router.. men da min mor arbejder hjemme og er hos et teleselvskab er det ikke muligt at ændre porten på routeren..
Jeg vil gerne at jeg f.eks kan hoste en server til Counter-strike og forskellige spil så andre kan joine min server.. men folk kan ikke joine den så længe jeg er på routeren.. er der ikke en eller anden mystisk måde hvor at jeg kan ændre noget på selve mine internetforbindelser på computeren eller sådan noget så jeg kan f.eks hoste counter-strike servere?

På Forhånd tak!
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. november 2003 - 22:22 #1
det er umuligt - desværre
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. november 2003 - 23:49 #2
hvis der er nogen andre porte åbne kan du sætte counter-strike til at køre på en af dem .. det behøver ikke være 27015
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 11:18 #3
"men da min mor arbejder hjemme og er hos et teleselvskab er det ikke muligt at ændre porten på routeren"

Hvordor er det ikke muligt?
Må i ikke?
Har de password på?

Har aldrig hørt om en router med firewall, man ikke kunne åbne porte på.
Avatar billede anuseren Nybegynder
19. november 2003 - 11:28 #4
bjuhl

så har du aldrig haft tdc... :o)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 11:30 #5
Nej, det har jeg ikke.

Men hvad er problemet med dem?
Avatar billede error_martin Nybegynder
19. november 2003 - 12:50 #6
Nej vi må nemlig ikke ændre på routeren..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 13:13 #7
OK

Men hvordan styrer de det? Har de låst routeren?

Man kan jo altid sætte sin egen router på.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 13:14 #8
Mere interessant: Hvorfor må i ikke. Hvad er deres søforklaring?

;-)
Avatar billede error_martin Nybegynder
19. november 2003 - 13:29 #9
Jeg ved det faktisk ikke..
Men det er endelig også lidt ligemeget nu..
Jeg skal bare finde ud af hvordan jeg gør sådan at folk kan komme ind på min cs server UDEN at jeg skal ændre i routeren!..
Jeg skal hoste en server og den skal gerne op imorgen hvis det kan lade sig gøre.. jeg har en ven der engang ændrede hans men han kan ikke huske hvordan han gjorde.. han ændrede ikke i routeren.. så det må jo kunne lade sig gøre..
men hvordan? :/
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 13:46 #10
Det kan ikke lade sig gører, hvis ikke der er en åben port i routeren.
Prøv evt. port 21 eller 80, det er muligt de er åben.

Har du et seperat DSL Modem?
Hvis du har, kan du bare pille routeren fra. Den har ikke nogen praktisk betydning, hvis du kun skal have en PC på nettet.
Avatar billede error_martin Nybegynder
19. november 2003 - 19:50 #11
Jeg må INTET ændre i routeren.. og det er det jeg vil høre om man ikke kan gøre det uden at ændre i routeren?
Hvis der er en port åben.. hvordan gør jeg så sådan at folk kan komme på min server.. UDEN ændre i routeren..
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. november 2003 - 20:42 #12
det har jeg sagt .. find en anden port og kør den på.. ellers kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede error_martin Nybegynder
19. november 2003 - 21:07 #13
Jah men hvordan finder jeg en anden port?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. november 2003 - 22:00 #14
Hvis du vil hoste en CS Server på nettet. Så har du vel også sast dig ind i hvordan det fungere.
Du tager jo også et kørekort før du kører bil.

Når du connecter til en server på nettet ser ip'en eks. sådan ud: 206.213.23.654:27015

:27015 er den port clienten connecter igennem.
Serveren skal selvfølgelig også være sat op til at tage imod på denne port.
Dette gøres i CS.
IP'en er selvfølgelig din egen eksterne IP
Det sidste der så skal være i orden er at porten skal være åben i din firewall, i dette tilfælde Routeren.

Find ud af hvordan du starter CS serveren med en anden port.
Åben porten i Routeren eller smid den over hækken.

ELLERS FÅR DU DET IKKE TIL AT VIRKE ---- PORTEN SKAL VÆRE ÅBEN
Det er muligt at du siger at andre har fået det til at virke. Det er også muligt, men så har de haft en åben port, ellers kan det IKKE lade sig gører.

BTW: TDC kan ikke se om du har porte åben eller ej, med mindre de laver en port-scanning, og det skal du ikke regne med sker sådan lige.....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. november 2003 - 14:15 #15
Jeg vil gerne lige sige som system administrator i et mindre firma med 7 hjemmearbejdspladser at jeg ville sku græde snot hvis en af vores ansatte fik adgang til hans router, "Opsætning" der står hele VPN opsætningen og hvis den ændres kan der ske nogle grumme ting

Bla.

Oplysninger kan blive lækket
Opsætningn kan slettes / modificeres

Så alt i alt vil jeg sige at jeg godt forstå din mors arbejde, en anden ting er at iom at de betaler for hendes internet så er det jo nok til at ARBEJDE på og ikke til at surfe for familie medlemmer, At i for lov til at benytte den til surf er jo bare en gestus som i skla være taknemlige for,

I kunne jo også lave en MP3 server med ulovligt musik "Forstil dig en virus i en mp3 eller en anden fil så"
din mor åbner for at tilgå firmaets server og BANG en virus har fundet et nyt offer

Alt i alt ville jeg ikke pille ved den router da den i værdste fald kan koste din mor jobet "det er set før"

MC
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. november 2003 - 19:00 #16
Hvad har virus med en Router at gøre?????

Åbne porte i en Router har intet med om man kan få virus, at gører.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. november 2003 - 19:20 #17
Prøv at læs hvad jeg skriver

Dette senarium er ren hypotetisk

I kunne jo også lave en MP3 server med ulovligt musik "Forstil dig en virus i en mp3 eller en anden fil så"
din mor åbner for at tilgå firmaets server og BANG en virus har fundet et nyt offer
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. november 2003 - 19:21 #18
Hos os er det i vertfald bortvisnings grund hvis man laver ændringer på det lånte firmaudstyr

MC