Avatar billede zonkeren Nybegynder
18. november 2003 - 20:10 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

fra computer til dvd

Har fået mig en dvd og ville lige høre om man kunne brænde film fra computeren ned på en almidelige cd og spille den på dvd.

Har hørt man skla bruge et program til det, men ved ikke hvilket...

Kan i hjælpe så skriv venligst
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
18. november 2003 - 20:11 #1
Du kan evt. prøve Nero (www.nero.com) og vælge vcd el. lign.
Avatar billede bleze Nybegynder
18. november 2003 - 20:13 #2
film fra computeren????  mener du avi?  i så fald skal du bruge tmpgenc til at lave dem om til mpeg1 (vcd) eller mpeg2 (svcd) først og så brænde dem med nero.. hvis du bare bruger nero vil filmen med stor sandsynlighed vende på hovedet...  du får også bedre kvalitet med tmpegenc

www.tmpgenc.com    <- gratis video encoder!
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 20:20 #3
Du kan prøve at se her på forskellige muligheder:
http://www.digitalempire.frac.dk/
www.dvdrib.dk
www.dvdrhelp.com
Norbert:-)
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 20:22 #4
En til, men den er vist omtalt på de links, jeg har givet dig. Men det er et rigtigt godt program, hvor også tmpgenc bliver brugt.
www.dvd2svcd.org
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 20:34 #5
Har selv lyttet lidt med her da jeg selv sidder og prøver har hentet tmpgenc hvordan får jeg så lavet en .avi om til svcd eller vcd når jeg siger add file under source setup siger den følgende :
http://frip.dk/polishp/Unavngivet.JPG
Why.?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 20:35 #6
Håber det er iorden jeg stiller spørgsmål i dit spm. Zonkeren.
Og håber svarende også vil være dig tilgode.?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 20:39 #7
drOzie> Prøv at kigge på mit første link - http://www.digitalempire.frac.dk/. Der kan du se forskellige muligheder omkring avi2svcd.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 20:40 #8
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 20:56 #9
jamen mit spørgsmål er ..
Skal man bruge så mange foreskellige programmer kan man ikke nøjes med et?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:04 #10
Hvis du kigger på linket ovenfor, er det faktisk kun et program du bruger. Dvs. det er ét program, der styrer flere programmer. Det er ganske smart at lade ét program styre det hele, ellers er du nødt til at bruge forskellige programmer og styre det hele selv. Jeg bruger selv dvd2svcd og det virker fremragende, bl.a. fordi du kan både lave vcd'er, svcd'er og dvd'er af både avi- og mpeg-filer, alt efter hvad du skal bruge. Men selve konverteringen tager jo lang tid.
Norbert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:05 #11
tager det langt tid?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:11 #12
Alt afhængig af hvor hurtig din maskine er, hvor god kvalitet du vil have og hvor lang filmen er, kan det godt tage mellem 8 og 12 timer (ca. 2 timers film) Det er jo tmpgenc der encoder, og den er generel langsom, men giver til gengæld rimelig god kvalitet. Så jeg vil råde dig til at sætte den til om aftenen, inden du går i seng og lade den arbejde om natten.
Norbert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:14 #13
ok.disse programmer:
DVD2SVCD
TMPGEnc eller CCE (Cinema Craft Encoder)
TMPGEnc MPEG2 Plugin
Nero 6
Skal man bruge dem alle har nero hvad skal jeg ellers bruge hvilke er bedst?
og llinket til
DVD2SVCD  virker ikke
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
18. november 2003 - 21:17 #14
Jeg har altid kun brugt Nero og det har ALTID virket.
Har aldrig set noget med et billede som vendte forkert eller lign.
Nero encoder automatisk filen.

Om der er noget tab i kvalitet skal jeg ikke kunne sige, men sammenlignet med når jeg ser dem på computeren er der intet tab.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:23 #15
ok jamen tager du en avi og bare brænder den?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:23 #16
Som hvad hvad vælger du i nero?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:24 #17
wampiro-uha: Efter min mening er det en ret dårlig encoder, der sidder i Nero. Den er sgu ikke særlig god. Og det tager lige så lang tid for nero at encode som dvd2svcd (tmpgenc) gør, som giver en bedre kvalitet.
drOzie: Yes, du skal bruge de programmer. Men brug tmpenc og ikke cinema craft. Cinema craft er en fantastisk god og hurtig encoder, men MEGET dyr.

Norbert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:26 #18
Cinema craft  Ok men skal Cinema craft  arbejde sammen med andre programmer´?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:30 #19
Jeg bruger den kun i forbindelse med dvd2svcd, men som sagt det er et meget dyrt program. Brug hellere tmpgenc, den er - så vidt jeg ved - gratis, og kvaliteten er rigtig god.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:33 #20
hvsi jeg går ind i nero og siger jeg vil brænde svcd super vhc så vælger jeg en avi film så siger den : http://frip.dk/polishp/1.jpg
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:34 #21
Cinema craft hvad koster det?
og skal man bruge det smamen med nogle programmer?¨
hvis jeg hvor kan de hentes direkte link?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:34 #22
Fordi digi.fracs link til dvd2svcd virker ikke
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:37 #23
Du kan gå ind her på http://www.cinemacraft.com/eng/home.html
Der er så vidt jeg kan se en trial. Den kan du jo prøve.

Jeg vil forsøge at finde et andet link til dvd2svcd.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:40 #24
ok thx
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:41 #25
men skal man bruge Cinema craft sammen med dvd2svcd.?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:41 #26
http://www.dvdrip.dk/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1
Her skulle du kunne trække programmet ned.
Men husk også at du skal bruge tmpgenc. den skal du også trække ned. Jeg vil tro at du kan trække det hele ned herfra.
Norbert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:43 #27
men skal man bruge Cinema craft sammen med dvd2svcd.?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:43 #28
Ja, du skal bruge enten cinema craft eller tmpgenc sammen med dvd2svcd. Det  er et af disse to programmer, som encoder din film.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:44 #29
ok Men hvis jeg henter en trial version af Cinema craft og så dvd2svcd kan jeg så converte en avi film til svcd?
Med lyd og det hele :D=?
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:47 #30
Det skulle du kunne, ja. Fremgangsmåden kan du se på http://www.digitalempire.frac.dk/avisvcd.shtml. Der er også et forum, du kan spørge i. Der er noget med codex osv. som jeg ikke er inde i, men det ved administrator phatlasse alt om.
Held og lykke.
Norbert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. november 2003 - 21:47 #31
mange tak
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 21:59 #32
Jeg kom i tanke om, der er findes faktisk et program, som skulle kunne det hele i ét program. Men jeg har aldrig selv prøvet det.
Kig her:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdx.html
Lidt længere nede er der links, så du kan trække programmet ned.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 22:02 #33
Avatar billede norbert Nybegynder
18. november 2003 - 22:02 #34