Avatar billede engedtilpcere Nybegynder
11. januar 2001 - 12:33 Der er 11 kommentarer

Athlon eller Duron????

Hvis jeg skal have en amd processer på 800 mhz kan jeg vælge mellen en athlon eller en duron, og der er en prisforskel på 400 kr. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad de 400 kr. er værd, og om det kan betale sig at give de ekstra penge ud!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. januar 2001 - 13:46 #1
hov hov... kun eet spm
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 14:42 #2
Luk dette spørgsmål ved selv at lave et svar og acceptere det efterfølgende :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
11. januar 2001 - 14:51 #3
Hvorfor må man ikke stille to spm i ét når de alligevel ligger så tæt op ad hinanden, det synes jeg da at der er mange andre der også gør?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 14:55 #4
Han har lavet samme spm i to kategorier..
Avatar billede vuffe Nybegynder
11. januar 2001 - 15:07 #5
Ahh.. se dét havde jeg ikke lige lagt mærke til...lidt udspekuleret
Avatar billede m_oney Nybegynder
11. januar 2001 - 17:58 #6
jeg kan kun sige et ting ladvær med at købe AMD har selv 2 AMD computer køber aldrig det lort mere. jeg har ikke andet end problemer..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. januar 2001 - 18:11 #7
DOH
Avatar billede krusell Nybegynder
11. januar 2001 - 23:29 #8
Og jeg kan så kun sige en ting (ok to, men det kommer senere). Køb AMD - Intel\'s priser er ikke det værd.
Og luk så spørgsmålet (det var den anden ting, hvis i ikke havde gættet det)
Hhm, og så lige en tredje ting: m_oney>> Hvilke processorer er det? Hvis det er K6, er det vist ikke lige aktuelt, da de nye processorer fra AMD er blevet meget markant bedre...
Avatar billede teknik Juniormester
11. januar 2001 - 23:35 #9
>>m_oney....problemer skyldes kun meget sjældent CPU

>>engedtilpcere
...Snup en Duron de er meget OC venlige
og uhyre tæt på Athlon \"Classic\" i ydelse uden at være \"trimmede\".
...En Socket A platform har samtidigt større chancer for at være opgraderingsvenlig, da den allerede er nået til 1200mHz, mens athlon/SlotA 99% sikkert stopper ved de 1000mHz

mvh :-)
Teknik
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
15. januar 2001 - 12:18 #10
Du har ikke overvejet at få en T-bird, de er også ved at være godt nede i pris. Forskællen mellem Athlon og Duron er vel \"bare\" at Athlon har en del mere cache.
Avatar billede hrjensens Nybegynder
15. januar 2001 - 22:06 #11
Har alle dage været tilfreds med min \"gamle 200 mhz AMD\" , efterfølgende har jeg købt er ny TB.700!
Hallelulia!!

Og det Funker!!

Mvh.

Peter