Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
18. november 2003 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ultra 100 bios driver til Asus A7V266-E

Inden jeg formaterede min computer kunne den godt læse alle mine harddiske . Men nu siger den at ikke har en ultra 100 bios driver installeret under opstart af Win xp , derefter har jeg hentet "Windows XP Promise Ultra 100 IDE Controller Driver" og jeg har forsøgt at ligge den ind , men win xp siger at den driver den har er bedre !!!Her er en link til hvor jeg har hentet min driver http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V266-E . Mine kabler sidder som de plejer og jeg køre ikke raid på bundkortet , og det har virket fint inden jeg formaterede . Min C: drev og en lager hd sidder på den nederste blå ide connector , den sorte ved siden af går til min dvd brænder.Under opstart skriver den at mine hd er udma 5 og at min dvd brænder som er helt ny kun er en udma 2 ??? lidt mærkeligt når den gamle brænder vidste udma 4 ?? Hvad er der galt der ??? Jeg har kun ata 100/133 kabler i min computer .
Håber det er nok til at i kan fortælle mig hvad der er galt :)
Mvh Klaus
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2003 - 16:55 #1
UDMA5 = ATA100 så den er god nok, såfremt IDE congtroleren "kun" kan køre det.

Ikke noget underligt i at en DVD brænder "kun" kører UDMA2 - brændehastigheden er DVD er jo ikke så stor.
Var din gamle brænder ikke en alm. CD-R?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2003 - 16:58 #2
Iøvrigt så er Ultra DMA 2 = ATA33  = 33MB/s
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
19. november 2003 - 16:48 #3
Ja men der er jo ikke meget hjælp !! Jeg kan jo ikke få de andre hd sat til :(
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
20. november 2003 - 23:21 #4
Jeg har trykket forkert , med at det svar jeg fik var accepteret , det var jo ikke en stor hjælp at fortælle mig noget jeg vidste i forvejen.
Kan man installere sin raid crontroler , efter man har installeret win xp ??? Det der med at "pressF6 to install 3rd part scsi or raid driver..." under opstarten ???? Tror det er der hunden ligger begravet !!!
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2003 - 23:34 #5
Du oplyste ikke noget om, at du skulle have yderligere to diske tilsluttet i RAID. Tvært imod skrev du "og jeg køre ikke raid på bundkortet." Ej heller oplyste du, hvor mange diske/drev, der skulle kobles til.

Der er jo ingen, der kan sidde og læse dine tanker!    :)

Kan du ikke i Enhedshåndtering markere RAID Controleren og den vej aktivere de og installere driver?
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
20. november 2003 - 23:47 #6
Jeg skal bruge alle 8 drev som er tilgængelig på mit bundkort , har vel 1100 gb hd ialt som skal udnyttes :) Jeg har hentet raid driver og læst hvordan man installere driveren , men den siger at den driver er bedre end den jeg kommer med . Jeg har kun en promise tech..... inc ultra ide-crontroller og en deamon tools  crontroller under raid og scsi crontroller :(
Jeg er ved at være lidt irreteret over at jeg ikke kan få det til at virke !!!
Jeg har under installation af xp ikke valgt at ligge raid crontroller ind da jeg ikke troede jeg skulle bruge det , kan det være det ???