Avatar billede onkel_satan Nybegynder
18. november 2003 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Start position på en side ?

Hejsa!
Jeg vil gerne kunne sætte en start 'scrollposition'.
f.eks. har jeg et forum hvor der efterhåden er kommet mange indlæg. Man læser saa derned af og finder ud af at man gerne vil skrive en indlæg. Vedkommende trykker så på 'reply' der egentlig bare loader samme side men tilføjer et tekstvindue i bunden hvor han/hun kan skrive sit indlæg. Det irreterende er så er man skal scrolle hele vejen ned gennem alle de indlæg man lige har læst for at komme til tekstviduet i bunden. Så var det jeg tænkte om ikke man kunne få browseren til at hoppe ned i bunden af sif selv ??
Er ikke sikker på og det er php, html eller måske javascript der goer det, men jeg set det gjort på flere forskellige sider.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2003 - 15:15 #1
html kan selv

Definer et punkt for hvert indlæg <a name="7"></a>  eller måske bare i bunden
<a name="bund"></a>

og brug det sidst i din url    http://domæne.dom/whaever.php?asda=09870#7
eller #bund
Avatar billede larious Nybegynder
18. november 2003 - 15:16 #2
du kan vel bare trykke på knappen "End" på dit tastatur..
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
18. november 2003 - 16:02 #3
perfekt erik.
Smid et svar hvis du vil have points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2003 - 17:00 #4
Ok da