Avatar billede tville Juniormester
18. november 2003 - 14:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Iif sætning i felt i rapport giver #fejl#

Jeg har i et felt i en rapport følgende stående:
=IIf([a_arbtimer]>0;[aktivitetsnr];"")
Hvis indholdet i feltet a_arbtimer er 0 virker det fint, men hvis det er større end nul får jeg #fejl# i stedet for indholdet af feltet aktivitetsnr.
Har det nogen betydning af a_arbtimer er et numerisk felt og aktivitetsnr i tekstfelt?
Skal der ikke "[]" om feltet aktivitetsnr.?
Avatar billede larsjordan Nybegynder
18. november 2003 - 17:18 #1
Du burde nok skrive:

=IIf(nz([a_arbtimer])>0;nz([aktivitetsnr]);"")

Samtidig skal du sørge for at der ikke både er et felt i tabellen (der ligger til grund for rapporten) og et felt på rapporten der hedder aktivitetsnr.
Hvis der er det, skal du omdøbe feltet på rapporten til eks. txtAktivitetsNr
Avatar billede tville Juniormester
19. november 2003 - 08:14 #2
Felterne hed det samme. Da jeg kaldte feltnavnet i rapporten noget andet, virkede det som det skulle. Tak for hjælpen.
Tville