Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
18. november 2003 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook XP. Hvordan reduceres PST filens størrelse

Jeg bruger Outlook til at styre alt hvad jeg laver, og har ikke exchange. Tilsyneladende bliver min PST fil større og større. Selvom jeg flytter/sletter større datamænger bliver PST filen ikke mindre. Findes der en funktion til at reducere PST filen således denne kun indeholde reel data og ikke blanke arealer
18. november 2003 - 14:07 #1
Filer->Arkiver
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
18. november 2003 - 14:18 #2
Jeg vil gerne selv kunne kontrollere hvornår der arkiveres.
Hvis jeg benytter auto-arkivering, hvordan vil kontaktpersoner så også blive autoarkiveret?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 14:21 #3
Måske kan dette hjælpe dig

http://www.eksperten.dk/spm/270502
18. november 2003 - 14:23 #4
Autoarkivering gælder kun for post-mapper, dvs. at dine kontaktpersoner ikke berøres af det.

Højreklik på en post-mappe
Vælg Egenskaber
På mfanen Autoarkiver kan du indstille arkiveringen for den pågældende mappe. Du kan indstille dette individuelt for hver mappe, der kan f.eks. være mapper du ikke ønsker omfattet af autoarkiveringen.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 14:23 #5
Fandt lige dette i hjælpen, så du skal altså kompirmere, når du har slettet filer i Outlook.

A data file is a Personal Folders file (.pst). If you delete items from a data file, the size of the file will not change unless you compact the file. Compacting the file might take several minutes.

On the File  menu, click Data File Management.
Click the data file that you want to compact, and then click Settings.
Click Compact Now.
Note    When you compact a .pst file, you do not have to exit Outlook.