Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 13:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Låse pc

Hej

Vi har en Windows XP pc på netværket - på denne PC logger forskellige brugere på netværket.

Nu er det bare sådan at kun enkelte brugere må anvende denne pc. - og så vil vi gerne have en fælleslogin før selve Windows-logon billedet...

Findes der sådan et program?

Hjælp :)
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:38 #1
du går i brugerkonti og hakker af at ændre den måde windows logger på...
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:41 #2
Sådan skulle det være.

du går i start - kontrolpanel - brugerkonti - ændre måden, bruger logger af og på
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 13:45 #3
Brugerne skal stadig logge på deres egen netværks-logon... men kun et par stykker på kunne logge på.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 13:45 #4
netop denne pc.
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:49 #5
Det kan de også på den måde
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 13:55 #6
Nu er det bare sådan at "brugerkonti" ikke ligger under kontrolpanel... Hvordan kommer man ind til dem så?
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:57 #7
skift først til klassisk visning i venstre side, så kommer den frem
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 14:00 #8
nej, brugerkonti er disabled på vores workstations... (styret fra dc'en)
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 14:01 #9
sæt adgangskode på jeres kontoer, så er det kun jer, der kan komme ind
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 14:01 #10
Men der kan i nok heller ikke komme ind, da det er samme sted
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2003 - 15:13 #11
Jeg ved ikke om jeg har forklaret mig skidt... eller du misforstår...

Jeg har jo mange brugere på netværket - som alle er oprettet på serveren.

Men på en af vores workstations må kun få af brugere få adgang til.

Derfor tænkte jeg på om man kan finde et program, der låser selve computeren "før" logon billedet.
Avatar billede paraa Nybegynder
18. november 2003 - 15:37 #12
hvis det er en "nyere" PC. kan du inde i BIOS sætte et password på ved start af computeren, dvs. hvis man starter computeren op, og ikke indtaster det rigtige password, så kommer den ikke videre, og dermed har du jo sørget for at ikke alle kan bruge PC'en. Du skal så bare sørge for at de bruger som må få adgang til den pc, skal kende det password.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2003 - 14:18 #13
lukket