Avatar billede koxxxx Nybegynder
11. januar 2001 - 09:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

sletning af partition

Hvordan sletter jeg hurtigst en partition uden at formatere, og installerer win 2000
på en seperat harddisk.
Avatar billede jay Nybegynder
11. januar 2001 - 10:00 #1
brug fdisk, og gør hvad der står på skærmen, et sted kan du vælge slet partition.
Avatar billede hojben Novice
11. januar 2001 - 10:01 #2
i fdisk sletter du den partition du vil ha væk. Og installerer 2000 på en anden HD..``?????

Et lidt sjovt spørgsmål og lidt uden mening. kan du uddybe?
Avatar billede koxxxx Nybegynder
11. januar 2001 - 10:04 #3
Ja jeg ved godt spørgsmålet lyder lidt snørklet.
Jeg har bare haft så mange problemer de sidste dage med at få installeret win 2000 på en anden partition, men jeg kan ikke rigtigt få den til det. Så nu har jeg sat en ny harddisk i, og vil så prøve at installere på den, men har stadig den gamle partition og den vil jeg så gerne have væk.
Avatar billede koxxxx Nybegynder
11. januar 2001 - 10:05 #4
Kan jeg bare slette den gamle partition uden der sker noget med det jeg har nu?
Den formaterer ikke?????
Avatar billede hojben Novice
11. januar 2001 - 10:07 #5
Hvor mange partitioner har du på HD 1 og HD 2? hvilken partition vil du fjerne? hvis du fjerner en partition forsvinder alle data på partitionen.
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
11. januar 2001 - 10:07 #6
Jeg vil anbefale, at du får fat i et program der hedder Partition Magic, så kan du slette og ændre partioner uden at der sker noget med din harddisk
Avatar billede koxxxx Nybegynder
11. januar 2001 - 10:09 #7
Jeg har 2 HD den ene er der 2 partitioner på jeg vil bare slette den ene så jeg får en stor HD igen.
Avatar billede hojben Novice
11. januar 2001 - 10:10 #8
Det kan ikke lade sig gøre uden at du fjerner begge partitioner. Med mindre du slår dig på mkjeldsen\'s svar.
Avatar billede koxxxx Nybegynder
11. januar 2001 - 10:15 #9
Det jeg mener er at jeg har en harddisk hvor den er delt i to en del 22GB og en del 7GB
Jeg kan altså ikke slette den ene partition uden at formatere harddisken?
den sidste harddisk er der ikke gjort noget ved.
Jeg har Partition Magic 6.0 Men aner ikke hvordan jeg bruger det.
Avatar billede hojben Novice
11. januar 2001 - 10:20 #10
Jeg kan altså ikke slette den ene partition uden at formatere harddisken?  = Nopes...

PM6 burde være lige til at gå til. Jeg har det ikke selv men mon ikke du skal markere begge partitioner og højreklikke på dem og vælge .... Aner ik hvad men der burde komme noget frem du kan bruge.
Avatar billede bamsen1 Nybegynder
11. januar 2001 - 10:27 #11
Nej, Nej, Nej......

Du får fat i programmet partitionmagic, du kender garantert en kammerat der kan \"skaffe det\".
Det er kanont... du kan splitte din HD, bestemme partitions størrelse, og mange andre ting uden at miste data.

Få fat i det, det er kanont også til mange andre ting, og det vil spare dig for timers besvær!!!
Avatar billede bamsen1 Nybegynder
11. januar 2001 - 10:31 #12
ooh sorry jeg har lige læst at du PM6....
Men tag og sæt dig ind i det.. det er skidenemt når du først  kommer igang!
Jeg kan ik lige huske det lige nu, og jeg er ik hjemme lige nu men når jeg kommer hjem skal jeg nok lige tjekke hvordan  du gør det!!!
Jeg er hjemme iaften kl5.00 så hvis du kan vente til der!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. januar 2001 - 12:40 #13
Du kan godt slette den ene partion, men for at få den som en stor disk igen, skal du slette begge partioner.

At slette en partion medføre tab af alle data.

Som flere andre har sagt er løsningen på dit problem at bruge partition magic, så kan du lave om på dine partioner. Jeg ved ikke om det kan give problemer at have NTFS, men den nye udgave skulle understøtte FAT32.
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. januar 2001 - 18:11 #14
Med Partion Magic kan du sagtens slette dit d-drev. Bare højreklik på drevet også delete,sig derefter ok når boksen kommer op. Derefter højreklik på din c-partition vælg resize, nu kan du så trække din partition op til fuld drevstørrelse. Så mangler du kun at klikke på apply og derefter skal du bare vente til PM er færdig. Og vupti så har du kun den ene partition på din disk. :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. januar 2001 - 18:12 #15
upps, skulle ha været et svar.
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. januar 2001 - 18:13 #16
Og Partition Magic 6.0 understøtter NTFS.
Avatar billede mel2000 Nybegynder
12. januar 2001 - 13:27 #17
Det gør partition magic 5.0 også men PM6 kan kun køre på win2000
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
13. januar 2001 - 01:09 #18
Pas på med magic 5.0 den ødelage mine fat-tabeller
Avatar billede koxxxx Nybegynder
13. januar 2001 - 09:58 #19
Tak for mulighederne, men intet af det virker for mig.