Avatar billede stefs Nybegynder
18. november 2003 - 11:37 Der er 8 kommentarer

Timeslag (lyd) hver time, hvor kommer den fra ?

Min win xp afspiller en lille melodi hver time (kl. hel), og den vil jeg gerne af med. Jeg har søgt maskinen igennem for virus, trojwaner og ligende, og kan ikke finde noget i win xp som kan gørre dett, så et eller andet program gør det, men hvilket kan det være, eller er det win xp som gør det, hvad med office ?

Hjælp søges
Avatar billede resten Nybegynder
18. november 2003 - 11:46 #1
Det må evt være et program der kører i baggrunden har du tjekket Ctrl-Alt-Delete ?

Eller evt msconfig hvis programmet starter op sammen med windows.
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2003 - 12:11 #2
prøv at scanne for ad/spyware med:
http://www.lavasoft.de/support/download/
der findes et spyware der ligger en lille belastende kalender. Kunne være den eller andet.
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 12:16 #3
Det er date manager..

prøv først med det chalde skriver, hvis det ikke forsvinder, fjerner vi den med en hijackthis
Avatar billede stefs Nybegynder
18. november 2003 - 13:02 #4
Disse ting give desværre intet nye om problemet. Desværre er det ikke altid at lyden kommer ?? Jeg har de samme programmer åben både når den kommer og ikke er der - mystisk. Feks. her kl. 13 var der ingen lyd.

Hvilket alm. program kan evt. forsage dette ?
Avatar billede stefs Nybegynder
18. november 2003 - 13:03 #5
?? hvad betyder " chalde skriver" ??er ikke helt med på den
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:04 #6
det jeg mente var at prøv først som chalde skriver at køre ad-aware http://www.lavasoft.de/support/download/

Har du gjort det????
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2003 - 13:04 #7
Jeg (chalde) skrev at du skulle prøve at scanne for adware/spyware med adaware som jeg linkede til.
Avatar billede arlet Juniormester
18. november 2003 - 13:05 #8
Hvis du har gjort den, så

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm