Avatar billede virvelvar Nybegynder
18. november 2003 - 11:23 Der er 13 kommentarer

offentlig ip ind på netværk med Zywall 2

Vi har en Zywall 2 og så har vi bredbånd professionel hos TDC med 64 offentlige ip adresser.
Vi skal have åbnet Zywall 2 så vi kan få de offentlige ip adresser ind på vores netværk uden at skifte til lokal ip adresse.
Vores netværk er opbygget i denne rækkefølge:
tdc modem først, deres forudkonfigurede router, Firewall, og så vores netværk.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. november 2003 - 11:34 #1
Så kræver det at i kan slå NAT fra i Routeren.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. november 2003 - 11:35 #2
Eller fjern routeren.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
18. november 2003 - 11:38 #3
det er en firewall zywall 2. og hvordan slår man NAT fra i den?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. november 2003 - 12:14 #4
Du Router jo 2 gange. Første gang med TDC's Router og bagefter med ZyWall 2.

Spørgsmålet er så, hvordan TDC's router er sat op. For hvis i har købt 64 IP'er af dem, så kunne det måske tænkes at de har slået NAT fra.

Derefter skal du i Setup på Zywall og slå NAT fra der. (ved jeg ikke hvordan du gør, kender den ikke) Typisk tilgår man den vi gatewayen f.eks. 192.168.0.1

Men burde ikke være nødvendig at have TDC's Router på.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
18. november 2003 - 12:41 #5
NAT er slået fra i tdc's router.

men problemet ligger at vi ikke kan slå NAT fra i Zywall 2 da vi heller ikke ved det.

Nej det er ikke nødvendigt at have tdc's router på,
men vi SKAL have den på.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. november 2003 - 13:44 #6
Nu jeg lige sidder og fundere over det, så mener jeg at ZyWall skal tilgåes via Telnet.

Prøv lige det. Du kan bl.a. bruge putty.
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
Avatar billede soulmaker Nybegynder
19. november 2003 - 11:02 #7
Jeg vil give <bjuhl> ret, det giver ingen mening at have både TDC's Router og en ZyWALL 2 på samtidigt...

For det andet kan ZyWALL 2 slet ikke håndtere så mange IP'er... Den kan maks. route 10 stk. videre i systemet...

Der er 2 måder at "connecte" til ZyWALL 2'eren...
1. Via det indbyggede Web-Interface...
2. Direkte fra PC via et Console kabel samt HyperTerminal...

/SoulMaker

ZyXEL Provider
TechCrew
Avatar billede virvelvar Nybegynder
20. november 2003 - 08:30 #8
Der er intet problem at connecte til den.
Men hvordan slår man nat fra.

Og det med Tdc's router og zywall 2 er noget vi SKAL have, ik noget vi kan ændre selvom vi meget gerne vil.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. november 2003 - 08:44 #9
Så skal Zywall væk, idet den ikke understøtter 64 IP'er.
Men så må i nøjes med at bruge TDC's Router. Du siger selv at NAT er slået fra i den, og hvis de har solgt jer 64 IP'er, så understøtter den Router de har givet jer vel også det antal, ellers skal du nok lige have en snak med TDC.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
20. november 2003 - 14:27 #10
Vi har smidt tdc routeren væk og nu kun har Zywall.
og den kan sagtens køre 64 IP'er.

TDC routeren havde noget statisk routing kørende som forwarderede alt trafik i et IP range og det vil vi også gerne have sat op på Zywall 2.
Avatar billede soulmaker Nybegynder
20. november 2003 - 15:41 #11
Er du HELT sikker på at den kan route alle 64 IP'er igennem...

Mht. selve opsætningen, er der 2 muligheder...

1. Der er en udemærket manual indbygget i web-interfacet... :)

2. ZyXEL har en udemærket Support linie _ 39 55 07 85 (10.00 - 14.00 på hverdage)
Avatar billede soulmaker Nybegynder
20. november 2003 - 15:44 #12
Avatar billede soulmaker Nybegynder
20. november 2003 - 16:06 #13
Btw...

ZyXEL Support er gratis...