Avatar billede louise_christensen Nybegynder
18. november 2003 - 09:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skift imellem sider

Jeg skal lave en gennemgang af en folder i flash MX.

Er der nogen der ved om der findes nogle indbyggede funktioner i flash, som kan skifte imellem siderne? Noget i stil med hvad powerpoint kan?

Eller er der nogen der kender en tutorial, til at "bladre" igennem siderne. Altså en man også kan finde ud af hvis man ikke er en kæmpe flash haj :)
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
18. november 2003 - 09:39 #1
det du kan prøve at gøre er at lave en firkant som har en anden farve end din baggrund og fylder hele din scene. Så laver du en keyframe i frame 10 og halvtreds.

i nr.10 tager du dit selection tool og holder den lidt udenfor højre top hjørne sådan at der kommer en halv firkant frem; træk denne lidt ned så det ligner at siden er bøjet en smule. I nr.50 gør du det samme blot sådan at det ligner siden er næsten helt vendt, dvs. du trækker den helt ned imod venstre bund hjørne. så laver du shape tween imellem dem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2003 - 10:24 #2
Hvad? Du kan ikke sammenligne PowerPoint med Flash.

Flash har ikke indbygget sider, men du kan kode det i acrtionscript og
smide data i movieclips. Dvs. et movieclip pr. side.

PowerPoint er lavet til kontorer og forretningsfolk, der vil lave
en hurtig, flot og simpel præsentation af et emne.

Flash er nøjagtig lige det modsatte. :o)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2003 - 10:26 #3
Hvis du skal lave 'State og the art' præsentationer, der kan
få tilskuerne til at måbe. Så skal du anvende Flash.
Det kan du nemlig ikke lave med PowerPoint. ;-)

/per
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
18. november 2003 - 10:41 #4
hehe ja det tænkte jeg nok... men det skader jo aldrig at spørge, vel?
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
18. november 2003 - 12:18 #5
det virker iøvrigt rigtigt godt at animere et sideskift på den måde, så hvis du vil have point må du lige oprette et svar plastic.gangsta...
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
18. november 2003 - 13:33 #6
her er det
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
18. november 2003 - 13:34 #7
i øvrigt er det godt at vælge farver som ligger op af hinanden for en mere realistisk effekt f.eks en lyse grå baggrund hvor firkanter så er hvide, det gir det lidt en skygge effekt.!
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
18. november 2003 - 13:46 #8
ok og mange tak for hjælpen :)