Avatar billede platonia Nybegynder
11. januar 2001 - 08:55 Der er 2 kommentarer

printserver

Jeg har en maskine der fungere som printserver, windows nt 4.0 server er styresystemet.
Maskinen har omkring en gb harddisk men den gemmer alle temp filer så pludselig kan den ikke skrive ud mere før jeg sletter disse filer. Dette er meget irreterende er der ikke en process der kan udføres så disse filer bliver slettet automatisk?

og helst en udførlig vejledning
Avatar billede k_la Nybegynder
11. januar 2001 - 11:30 #1
Prøv at gå ind på printerens egenskaber og undersøg om den er sat op til at gemme et kopi af det udskrevne ( jeg tror nok det er under settings - et click felt hvor der står \"keep printed document\")
Hvis dette clickfelt er sat vil du få fyldt din harddisk
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 16:25 #2
Lav en .bat fil, som indeholder disse linier (skal måske rettes til, til dit dit system:

deltree c:\\temp /y
md c:\\temp

Og lav så en schedule, som køre denne .bat fil. En .bat fil er blot et tekst dokument, men med .bat som endelse i stedet for .txt

Forklaring til de 2 linier:

deltree c:\\temp /y  <-- Sletter mappen og indholdet af c:\\temp - og svare automatisk Yes til om du er sikker.

md c:\\temp  <-- Make Dir, opretter mappen igen.

Hvis din TEMP mappe ligger et andet sted, skal det selvfølgelig rettes. Jeg ved dog ikke hvorfor at din harddisk skulle blive fyldt med temp filer - i mit firma har vi haft en fil og printserver, som har kørt uden problemer i nogle måneder!