Avatar billede pokjo Nybegynder
18. november 2003 - 00:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vil ikke gå på internettet

Har lige købt adsl fra tele2, juhu
Men min maskine nægter at gå online

Jeg køre win2k, min isp foreskriver at jeg skal bruge dhcp men det skidt virker ikke, er det w2k den er gal med eller hvad???, jeg kan teste mit netkort med et med følgende prog. og det viser at alt er fryd og gammen, men jeg kan ikke surfe på mit nye bredbånd, hjæææææææææææææælp
Avatar billede tumben Novice
18. november 2003 - 00:46 #1
tele2..har de logon...ligesom stofanet...så er det vel derfor... ???
ellers er der jo ikke så meget at stille på..en LAN forbindelse med autoreg af indstillinger...burde kunne gøre det
Avatar billede tumben Novice
18. november 2003 - 00:48 #2
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. november 2003 - 00:50 #3
når du siger dhcp ikke virker, får du så en intern windows ip 169.254.x.x ?
Avatar billede pokjo Nybegynder
18. november 2003 - 01:01 #4
Ja, en gang i mellem, det virker meget ustabilt lige nu
Avatar billede anoukim Nybegynder
18. november 2003 - 01:19 #5
Slet din nuværende lan-forbindelse og følg denne vejledning:
http://www.tele2adsl.dk/vejledning_support_vis.asp?guiid=92
Avatar billede pilfinger Nybegynder
18. november 2003 - 07:56 #6
Nej det du skal er at du højre klikker på E så kan du komme ind under forbindelser. Men husk hvis du har en Gl. forbindelse sat op så slet den og så ind i forbindelser og kør opsætnings guiden og bed den om at sætte LAN op  når det er gjort så skal du lige åbne din dos prombt og skrive IP Config. så skulle der gerne komme en IP adresse op med Tele2 på så skulle du kunne komme på nettet.
Avatar billede anoukim Nybegynder
18. november 2003 - 08:15 #7
Pilfinger >> Men det kræver jo at han har fulgt ovenforstående guide!!
Tele2 har også en illustreret guide til det:
http://www.tele2adsl.dk/vejledning_support_vis.asp?guiid=102
Avatar billede paraa Nybegynder
18. november 2003 - 15:04 #8
virker dit modem ? hvis det modem du har fået leveret at tele2 ikke virker, ja så kan du ikke få kontakt til deres dhcp server, hvilket du skal for at kunne komme på internettet.
Avatar billede pokjo Nybegynder
20. november 2003 - 18:42 #9
Mit modem virker fint, jeg har også fået min dhcp til at virke, og med ipconfig /all kan jeg se at jeg er på, men den nægter at gå på internettet, jeg kan ikke browse, jeg har lige opdateret til iexplore 6.0, lige fedt, hjalå ikke, øvøvøvøv, jeg tror det er en eller anden w2k indstilleing der er gal
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. november 2003 - 19:05 #10
takker for points
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. november 2003 - 19:38 #11
Ellers prøv at gå ind i computer managerment og fin event viewer / systemlog og se hvad der står der om problemet
Avatar billede tumben Novice
20. november 2003 - 20:27 #12
..og det er ikke noget så simpelt som dit internetsikkerheds niveau ???...vel
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 13:12 #13
Hvad var løsningen?