Avatar billede rigolet Novice
18. november 2003 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installationsproblemer med XP Pro

Jeg har netop foretaget en ren XP pro installation og ændret partitioneringen fra FAT 32 til NTFS på trods af en disk på 20 GB. Selve installationen gav ingen problemer, men nu forekommer det fuldstændig umotiveret, at mus og skærm fryser fast. Dette kan jeg kun ændre ved at genstarte maskinen. Jeg havde mit RAM mistænkt, men det er ikke der, problemet ligger.
Jeg kan fremprovokere fejlen ved at indlæse billeder fra mit digikamera. Allerede ved indlæsning af billede nr. 2 eller 3 fryser mus og billede.
Kan det være mine lydfiler, der er årsagen??? Jeg har ikke noget specielt lydkort, kun det der sidder i bundkortet. Hertil har jeg ingen driver til XP.
Hvor skal jeg søge fejlen?? Er der nogen der har et bud på det????
Avatar billede bredker Nybegynder
18. november 2003 - 00:02 #1
det er sikkert dit grafikkort som du skal finde en anden driver til
Avatar billede bredker Nybegynder
18. november 2003 - 00:04 #2
du kan også lige kikke i enhedshåntering og se om der er nogle konfligter af nogen art
Avatar billede rigolet Novice
18. november 2003 - 00:21 #3
Det eneste jeg kan se i enhedshåndteringen hvor der kan være fejl er omkring lydsiden, men nu prøver jeg lige grafikortet først.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. november 2003 - 05:51 #4
Har du hentet opdateringer, især sp1
Avatar billede rigolet Novice
18. november 2003 - 12:12 #5
Yes, jeg har hentet alle opdateringer.
Hermed en tak til bredker og magitouch. må jeg vende tilbage efter den 25. nov.
Jeg skal lige til Norge i 8 dage.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. november 2003 - 12:14 #6
Rigtig go´tur :-)
Avatar billede jan_l Nybegynder
24. november 2003 - 20:55 #7
Er det en Intel- eller AMD-baseret PC du har, og hvilket chipset har bundkortet evt???
Avatar billede rigolet Novice
27. november 2003 - 14:13 #8
PC´er med en AMD socket A processors. 100/133 MHz DDR transfer on K7 CPU address and data buses.
Chipset = Apollo KT133A(VT8363A) or KTE133(VT8363E) + 82C686B two chip AGPset.
SD RAM 1 x 128 MB og 1 x 256 MB PC 133.
Jeg har monteret et USB 2 kort, men det virkede fint under 98 SE. Foreløbig er kun printeren sat til USB 2 stikket og musen til det den oprindelige USB port 1.0
Avatar billede jan_l Nybegynder
27. november 2003 - 20:41 #9
1. Har du prøvet at sætte musen i dit USB2 kort, istedet for i bundkortet?
Det ville nok være det første jeg ville prøve.

2. Prøv at deaktivere lydkortet i BIOS.

3. Har du opdateret din driver til bundkortet (VIA 4in1/Hyperion) ?
Du skriver at du ikke har driver til det indbyggede lydkort... Hvad er det for et bundkort: Mærke og model.
Avatar billede rigolet Novice
27. november 2003 - 23:46 #10
Bundkortet er et Chaintech CT-7AJA27AJA2E.

Jeg vil prøve punkt 1 og 2 også.
Avatar billede rigolet Novice
28. november 2003 - 09:39 #11
Hovsa, der var manglede en skråstreg i typenummeret på bundkortet. Undskyld!

Chaintech CT-7AJA2/AJA2E.
Avatar billede jan_l Nybegynder
28. november 2003 - 15:57 #12
Er det et AJA2 eller et AJA2E bundkort ?

Forskellen er i lydchippen, og dermed også i den driver der skal bruges.

Info:
http://www.chaintechusa.com/tw/eng/product_list.asp?MPSNo=13&SPSNo=12

Link til lyddriver:
http://www.chaintech.com.tw/tw/download/cpt.asp?cpt=aud

VIA 4in1 drivers:
http://www.chaintech.com.tw/tw/download/FILES/IDE/VIAV436.EXE

BIOS (Sidste udvej):
http://www.chaintechusa.com/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo=4&PISNo=49