Avatar billede ljunggreen Nybegynder
17. november 2003 - 23:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få en netværksprinter til at virke!

Jeg har fået fat i en HP Jetdirect 170X, der ved at tilslutte printeren til den, kan sætte en printer direkte til netværket. Jeg kan bare få den til af virke. Den er tilsluttet en switch. Jeg har ip adressen, men den kan jeg ikke engang pinge.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 23:39 #1
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 23:41 #3
Hvis du har printet et konfigurations ark fra printeren og sikret dig at det er den korrekte IP og SUBNET den har, så skal du kunne pinge den, med mindre:
1. Dit kabel er defekt, prøv med et andet.
2. Din port i switchen er defekt (Lyser den?) Hvis ikke, Skift port.
3. Din port i printeren er defekt, (lyser den?)
(Hvis du er sikker på at din switch er OK og der stadigvæk ikke er lys i porten når du tilslutter printeren, er det printeren den er gal med)
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 23:42 #4
Når nu jeg skriver printer så mener jeg JetDirect/Printerserveren, altså....
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
17. november 2003 - 23:43 #5
Hvor skal jeg indskrive ip adressen?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 23:45 #6
brug den beskrivelse jeg har i andet indslag, der er flere måder at konfigurere ip-adressen på
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 23:50 #7
Start så med at nul stille den (Reset the HP Jetdirect to factory default settings)
benyt så JetAdmin til at konfigurere den, ganske som der vist står i det link du fik af scamer
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
17. november 2003 - 23:52 #8
JetAdmin kører ikke på Windows ME, som er det op jeg bruger
Avatar billede redhat9user Nybegynder
17. november 2003 - 23:53 #9
Fra HP kan du downloade en Java applikation, der kan bruges til at administrere den. Har du telnet kan den umiddelbart administreres hermed.

Første forudsætning er dog at du kan pinge den - udskriv først den testside thrill foreslår. Du skal sikre dig at de 3 første tal i IP adressen er de samme som i din computers adresse og at subnet mask på din PC er 255.255.255.0. Hvis du ikke kan finde dens nuværende IP adresse kan denne nulstilles til defaultværdien. Jeg kan ikke huske hvordan, du må læse.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
17. november 2003 - 23:54 #10
Win ME: Så installer en telnet.
Avatar billede thill Nybegynder
18. november 2003 - 07:40 #11
Hvis du ikke har telnet kan du hente en her:
http://www.tucows.com/term95_default.html
Avatar billede madsras Nybegynder
27. januar 2004 - 22:40 #12
Det lyder som om du har brug for HP's INPW (Install Network Printer Wizard).
Er JD forbundet korrekt til netværket bliver den med 90% sikkerhed fundet af softwaren.