Avatar billede evers Nybegynder
14. september 1999 - 14:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

harddisk opdeling

Da jeg fik min computer var min harddisk delt op i to drev. Dette var gik fint i starten men nu vil jeg gerne høre om man ikke kan ændre dette så harddisken kun er delt op i et drev.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
14. september 1999 - 14:59 #1
Det kommer an. på hvad for en windows du har.

Avatar billede rea Nybegynder
14. september 1999 - 15:22 #2
Hvor stor er din harddisk og er den formatteret til FAT eller NTFS?
Avatar billede jinxed Nybegynder
14. september 1999 - 15:58 #3
med Partition Magic kan du ændre på dine partitioner som du lyster

PM er desværre på licens, men det er pengene værd

jeg ved ikke om der findes et billigere alternativ

læs om PM her: http://www.powerquest.com/en/partitionmagic/index.html

jinxed : )
Avatar billede boomer Nybegynder
14. september 1999 - 16:09 #4
FDISK klarer også opgaven meget fint.
Avatar billede bkp Nybegynder
14. september 1999 - 16:59 #5
Ja FDISK er fin, men vær opmærksom på at den tømmer din harddisk, det gør PM ikke (Partition Magic), desuden er den ikke ret dyr! :)
Avatar billede stangen Nybegynder
14. september 1999 - 17:04 #6
Hvorfor vil du det?
Overvej om det ikke er smartere at have dine windows filer(jeg går ud fra 95/98) i en lille partition (500mb f.eks), og resten af dine filer i en anden partition. På denne måde kan du formatere uden at skulle flytte/opgive nogle filer.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. september 1999 - 18:38 #7
Det korrekte svar på dit spørgsmål må være: JA, det kan man, man bruger enten FDisk (fra DOS) som fjerner AL information fra harddisken (og der skal formateres bagefter) eller køber programmet Partition Magic fra PowerQuest, som kan det samme, men IKKE sletter indholdet af din HD.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. september 1999 - 20:08 #8
jeg synes også det er skønt at have et drev til windows/programmet, et til arbejde, et til at opbevare filer og et til spil og et til det der skal brændes ud når man har data nok
Avatar billede Slettet bruger
14. september 1999 - 23:55 #9
Hvor dyr er Partition Magic? demo 0 kr. registrering 0 kr. ? Hvilken version er man nået til?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
15. september 1999 - 09:56 #10
brug fdisk PM er noget ged i forhold til FDISK!!! Godt nok mister du alt dit indhold på din HDD men det virker tilgengæld bedre!!!
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
15. september 1999 - 11:23 #11
Både jeg, og mange andre har fine erfaringer med PM. Det kan godt være at man enkelte gange kan støde indi problemer, men det er jo under alle omstændigheder ikke værrer end at man kan FD'e HD'en hvis det er gået i ged. Sædvanligvis virker det!!
Avatar billede jinxed Nybegynder
15. september 1999 - 11:50 #12
bjarne73 > Helt enig!

kharder & evers > PM4.0 er den nyeste, hvor meget den koster kan jeg ikke lige huske, kig på http://www.edbpriser.dk under PC-Software. For en demo følg linket og tryk TRY IT
http://www.powerquest.com/en/partitionmagic/index.html
Avatar billede gigy Nybegynder
15. september 1999 - 13:24 #13
enten skal du bruge fdisk fra dos men det kræver at du formatere kommandoen er fdisk i dos eller skal du bruge partion magic det kan du hente på tucows.com
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
15. september 1999 - 13:52 #14
gigy > Leger du ekko ?
jinxed har svaret!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 1999 - 14:47 #15
Ok tak.
Avatar billede jinxed Nybegynder
16. september 1999 - 14:01 #16
Glad for at kunne hjælpe ; )