Avatar billede carov Nybegynder
17. november 2003 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave egne font's

Er der nogle der ved hvordan man laver sine egne Font's
for derefter at lægger dem ind i mappen. Skal jeg bruge et specialt program til det....el. hva ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2003 - 20:06 #1
Det kan du f.eks. med Font Creator 4.0. har den selv og er i gang med at lave fonten fra Matrix regn, som jeg vil bruge til en matris flash animation.

Det er sjovt og ikke vildt svært. Du kan hente Font Creator i en 30 dages prøveversion på www.download.com
Avatar billede carov Nybegynder
17. november 2003 - 20:29 #2
Tak for svaret... Har hentet Font Creator 4.0 men jeg tænkte mere på om man ikke kunne scanne sin egen skrift ind og så bruge den... til breve , e-mails osv. uden at skulle sidde og forme bogstaverne...som jeg ved et hurtigt kig mener man skal med Font Creator... :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2003 - 20:36 #3
Det kan du faktisk, og det er den letteste måde at lave fonte på.

Hvis du har et billed af din font, Scannet ind, eller lavet med et tegneprogram, kan du indsætte billed, og så lave det om til kurver. Du skal bare huske at de enkelte bogstaver skal være store, gerne 400*400 pixel.

Det er faktisk sådan jeg har lavet min matrix font. Fandt et billed af den, skar de enkelte bogstaver ud, satte den ind og lavede dem om til kurver
Avatar billede carov Nybegynder
17. november 2003 - 20:41 #4
Fuck da hvor lyder det svært.... :) Tusind Tak - jeg prøver ellers skriver jeg bare igen.... Hygge
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2003 - 20:43 #5
Vær opmærksom på at fontene du scanner ind, godt kan blive lidt skæve og fortegnede. Det retter du op ved at flytte på kurvepunkterne, slette nogle kurvepunkter, sætte nogle nye kurvepunkter eller ved at lave et lige kurvepunkt om til et buet. Prøv dig frem, du lærer det hurtigt.

Prøv f.eks. at højreklikke på et kurvepunkt, det er der du sletter, indsætter og ændre
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2003 - 20:45 #6
Det er let, du åbner font editoren ved at dobbeltklikke på en af de små firkanter og indsætter bildet ved attrykke på ABC ikonet