Avatar billede huhejman Nybegynder
17. november 2003 - 18:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

udskrive fra dos program til HP PSC 950

jeg har et netværk med 2 computere. og så har jeg en printer (hp psc 950) som sidder på den ene computer. på den anden computer er der et dos-program som jeg vil skrive ud fra på hp-printeren. men printeren kan ikke udskrive fra dos programmer så det kan jeg ikke. jeg har prøvet at kæde den til en lpt port men det hjalp ikke. er der nogen måde til at skrive ud fra et dos-program til en printer der ikke kan udskrive fra dos, gennem et netværk???????

Lasse
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2003 - 19:03 #1
de nyere HP printere kan ikke udskrive fra DOS da de ikke bruger LP-porten.
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 22:02 #2
Jeg har ikke en gør det selv løsning på hånden, men her er et par links til et par programmer der kan gøre det for dig, mod betaling, suk, suk.
http://www.catc.com/products/usb4dos.html
http://www.turbocom.com/vip.html
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 22:08 #3
Avatar billede thill Nybegynder
17. november 2003 - 22:12 #4
Det tog et par sekunder.... Men så fandt jeg et muligt Gør det selv forslag:
http://www.decompile.com/dataflex/tips/usb_printer.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2003 - 02:41 #5
Det er sikkert godt nok at kunne "asigne" en USB port til LPT1 (thill's link).
Desværre hjælper det dig ikke fordi HP PSC 950 ikke understøtter DOS-print og derfor ikke kan udskrive fra DOS applikationer.

Det fremgår også af produktbeskrivelsen hos HP:
"Windows NT ® 4.0, 95, 3.1 and DOS are NOT supported. Macintosh OS 9 and earlier are NOT supported."
http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/allinone/c8436a.html
Avatar billede thill Nybegynder
18. november 2003 - 07:44 #6
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?lc=en&docName=bpu01814
"All newer HP all-in-one products are made for more advanced operating systems. HP does not support DOS printing with many all-in-one devices. This is not to say that any particular all-in-one device will not accept DOS print commands. Most, if not all, will accept PCL (Printer Command Language) codes at level 3, some even higher."
Avatar billede huhejman Nybegynder
02. december 2003 - 19:48 #7
haha
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 20:51 #8
haha huhejman> kan du komme med en plausibel forklaring?

Fortsætter du på den måde med at tage pointene til dig, så risikerer du at blive anmelst for misbrug af Eksperten.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2003 - 08:24 #9
huhejman - Det var da fandens til kedelig adfærd du udviser.
Det er ikke de skide point. Det er din mangel på respekt for andre folk, der bruger tid og kræfter på at hjælpe dig.
Avatar billede huhejman Nybegynder
04. december 2003 - 09:18 #10
ja ok... sorry tak for hjælpen....
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2003 - 11:44 #11
en af ideerne bag Eksperten er, udover pointsystemet, også at spørgeren forklarer hvordan hun/han har afhjulpet fejlen.
Avatar billede huhejman Nybegynder
04. december 2003 - 15:15 #12
ok.... jeg har ikke afhjulpet fejlen... then you know! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2003 - 16:12 #13
ok
Avatar billede huhejman Nybegynder
04. december 2003 - 17:25 #14
færdig slut prut finale :D