Avatar billede kotelet Nybegynder
17. november 2003 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Media Player Codecs!

Det er HELT ufatteligt. Jeg har lige købt en splinterny DELL Inspiron med Windows XP home edition (God til video mm. reklamerer de med). Nu har jeg så downloaded et WMV-videoklip fra nettet, som i følge EGENSKABER er videokomprimeret med "Video 2".

Hvorfor H.... kan jeg kun høre lyden når jeg prøver at afspille klippet. Jeg har prøvet Divx codecs med mere, men intet hjælper det.

Når media player selv prøver at hente det manglende codec kører downloadprocessen fra 0% - 100% men når codec'et er hentet komemr beskeden "Fejl i overførsel af Codec" (!!!)

Jeg er snart ved at blive rasende... Kan nogen pleeeaaase hjælpe mig og give mig en løsning der ikke hedder NIMO? For det må vel være muligt at hente noget fra Windows' oficielle sider eller ændre noget i sin opsætning så lortet fungerer ...

:-)

Tak!!!
Avatar billede resten Nybegynder
17. november 2003 - 17:57 #1
Har du prøvet nimo codec den skulle indeholde det hel ?
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Avatar billede proff Nybegynder
17. november 2003 - 18:03 #2
Du skal downloade programmet fra www.divx.com

Så virker det igen.. med garanti!!
Avatar billede suspekt Nybegynder
17. november 2003 - 18:38 #3
hent denne her codec pack og så kommer du aldrig til at mangle et codec.
http://www.tweakzone.nl/downloads/4295
Avatar billede vis_dk Nybegynder
17. november 2003 - 18:49 #4
Jeg vil foreslå denne pack:
http://www.k-litecodecpack.com/
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 19:08 #5
pas på med codecpakker - de indeholder ofte en masse crap....  Nimo er der tiltider mange problemer med (fx. 8eren)

check det nødvendige codec med G-spot: http://www.headbands.com/gspot/
Det er et kanon lille program som identificerer OM du mangler codecs, og hvilke det er.
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 19:54 #6
Avatar billede kotelet Nybegynder
20. november 2003 - 19:22 #7
Jeg fandt selv lige det codec jeg skulle bruge, på microsofts hjemmeside. Det hedder video9 og kan findes under downloads.
Avatar billede muddi Praktikant
10. februar 2004 - 06:00 #8
Kotelet >> du besvarer tit dine egne spørgsmål hva'. Det er selvhjælp så det batter *LOL*
Håber du har en god skitur :o)

/muddi