Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 16:08 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Pludselig ukendt firewall blokker for alt trafik!

Hej

Jeg har et problem, nogle gange, ikke altid så slår en eller anden ukendt firewall til som blokker al trafik. Det er ikke XP's egen firewall. Grunden til at jeg tror det er en firewall er at MSN Messenger skriver at en firewall blokker for messenger og derfor kan den ikke logge på! Det er ret irriterende da det bare pludseligt kan ske uden grund. Håber nogen kan hjælpe mig med dette!

Mvh
lvmek
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 16:19 #1
det er ikke en du har installeret ? (ex.  Zygate, ZoneAlarm eller noget andet ?)
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 16:21 #2
tjek lige xp ikke har sin slået til!

Start>>kontrolpanel>>netværksforbindelser>>højreklik på LAN forbindelser>>egenskaber>>advanceret
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 16:23 #3
Jeg kan ikke lide at det er periodisk....  det er skummelt !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 16:29 #4
Ja det lyder godt nok skummelt. Skal jeg ikke lige tjekke din maskine for snavs.
Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 16:34 #5
Du er i gode hænder med aovergaard !

XP's egen firewall har jeg ikke speciel tiltro til - slet ikke til at det er den der er problemet.
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 16:55 #6
Hvad får jeg ud af at sende hijackthis loggen til dig?
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 17:03 #7
Kun aovergaard har gang i noget af det rigtige, hvis jeg havde

<snip>
(ex.  Zygate, ZoneAlarm eller noget andet ?)
</snip>

Så havde jeg jo nok vidst det og så var firewallen ikke ukendt!

Og nej endnu engang hvis XP's egen firewall var igang, havde det nok heller ikke sprugt om den Ukendte firewall!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 17:07 #8
Du får et svar på, om der ligger noget du ikke selv kender til på din computer. Hvis det er fordi du tror jeg ikke ved hvad jeg snakker om, så kan jeg oplyse dig om, at jeg er et af de 4 hoveder bag spywarefri.dk og har været med til at hjælpe rigtig mange herhjemme samt Internationalt. Det med at tyde logfiler er ikke sådan bare lige noget enhver kan gøre. Ud fra sådan en log, kan jeg se om den gemmer på noget du ikke selv har bedt om.
Avatar billede espersen Novice
17. november 2003 - 17:09 #9
lvmek : logfilen paster du her i tråden (ligesom ca. 1000 andre har gjort)

Du nævner selv en "ukendt firewall" og vi ved ikke hvor sej du er til pc-stuff.. - derfor spørger vi efter flere oplysninger da det du har oplyst er ret sparsomt !
Avatar billede fromsej Praktikant
17. november 2003 - 17:14 #10
Hvis det er noget snavs der har lagt sig, er der endda rigtig store chancer for at vi finder det i den logfil.

Et hoved mere fra spywarefri.
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 17:20 #11
Logfile of HijackThis v1.97.6
Scan saved at 17:19:34, on 17-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\ICQ\Icq.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\rsvp.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Kent Rank Jensen\Lokale indstillinger\Temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Audio Engine] mmrtkrnl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Programmer\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lwinst Run Profiler] .\Lwtest.exe /detect /quiet /launch ".\Lwpevntm.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ] C:\Programmer\ICQ\Icq.exe -trayboot
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/01bafdabd548b8d44106/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/bcd48c18cb7498/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37905.5589814815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 17:23 #12
Ja der er noget i den log som ikke er så godt. Jeg skal lige have ca. 1/2 tim til at tjekke den fuldstændig i. Vender tilbage med svar til dig.
Avatar billede lvmek Nybegynder
17. november 2003 - 17:26 #13
Takker
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 17:45 #14
Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" –osboot

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/01bafdabd548b8d44106/netzip/RdxIE601.cab

Genstart din computer.

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Programmer\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lwinst Run Profiler] .\Lwtest.exe /detect /quiet /launch ".\Lwpevntm.exe"

Og så kan jeg se at du ikke har opdateret Windows og IE det er meget vigtig at du straks herefter går ud og får opdateret. Du er meget nem at hacke hvis du ikke henter de sikkerheds patch.

Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:58 #15
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar. eller komme med feedback.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede lvmek Nybegynder
23. januar 2004 - 20:09 #16
ikke løsningen på mit problem!
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2004 - 21:17 #17
har du fixet det seneste som aovergaard siger ?
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2004 - 21:18 #18
bl.a. opdatere med SP1a + kritiske updates !
Avatar billede lvmek Nybegynder
24. januar 2004 - 12:16 #19
Svaret var at stofanet havde problemer men aovergaard for 100 points for at hjælpe mig med det andet!
Avatar billede lvmek Nybegynder
24. januar 2004 - 12:18 #20
men installerer ikke SP1
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. januar 2004 - 15:23 #21
Takker for point;) Men det er altså for farligt ikke at installere Sp1. Hvis du ikke vil det, så må du som det mindste installere Dcom så du kan få lukket for de huller som blaster smutter igennem. Du kan læse om den i vores pakkeløsning.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Især vil jeg anbefale Spybot, SpywareBlaster og IE-Spyad, og så lige den Dcom. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede espersen Novice
24. januar 2004 - 15:54 #22
jep ; det er hul i hovedet at køre uden ! - det er ikke kun for sikkerheden ; men også diverse program rettelser, så XP kører mere stabil