Avatar billede susannetcm Nybegynder
17. november 2003 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konverteres Bin-filer til PDF-filer?

Jeg har modtaget cd-rom med billeder/brochurematerial i bin-format. Jeg skal bruge dem i PDF format, hvordan gribes den an?
Avatar billede locturian Nybegynder
17. november 2003 - 15:11 #1
Du downloader et program der hedder Deamon Tool. Det kan simulere en cd ud fra en .iso eller en .bin fil (ved .bin filer er der gerne en .cue fil med)

Find det på www.google.com :)
Avatar billede susannetcm Nybegynder
17. november 2003 - 15:17 #2
Det har jeg prøvet, men uden held - måske forstår jeg ikke helt hvad jeg skal gøre (der er ingen cue-fil med). Jeg har jo filerne på en cd-rom allerede (en ægte..), hvad skal jeg gøre?
Avatar billede locturian Nybegynder
17. november 2003 - 15:24 #3
Du kan ikke konvertere en bin fil. Du kan enten brænde den ud, eller du kan nare computeren til at tro at det er et cdromdrev med en cd i (Deamon tool)

Og du kan prøve at lave din egen .cue fil?

Lav et nyt tekst dokument, skriv følgende:

FILE "navnet_på_din_binfil" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

Gem som etellerandet.cue og brug deamon tool til at mounte den...
Avatar billede susannetcm Nybegynder
17. november 2003 - 15:27 #4
Vil jeg ikke på nogen måde kunne få den lavet til en PDF-fil?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. november 2003 - 16:00 #5
Tror I tager fejl her... bin-formatet tyder i dette tilfælde mere på at være et format til Mac, da du netop skriver det er en original cd og til grafisk arbejde (pdf).

Det er rigtigt nok at bin-filer normalt forbindes med cdr brænding, men det er på pc'er - ikke Mac's.

Prøv at læse hér:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?hexID=509e

Jeg er ikke klar over om man kan hente bin filer ind i fx. InDesign, Pagemaker eller Acrobat (ikke readeren) - prøv at se om du kan og derefter måske konvertere dem til et kompatibelt pc format (fx pdf).
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. november 2003 - 16:37 #6
Tror du skal bruge programmet "StuffIt" for at åbne bin filerne - det er vist et komprimeret format, ligesom zip til pc.

http://www.stuffit.com/win/
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. november 2003 - 15:04 #7
Fandt du ud af det?
Avatar billede susannetcm Nybegynder
18. november 2003 - 15:23 #8
Ja Stuffil kombineret med Adobe Indesign klarede opgaven.

Tak

Ps:Hvordan lukker jeg sagen og giver dig points?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. november 2003 - 15:26 #9
Det var godt det lykkedes!

Det med pointene har du sånmænd klaret! Når du accepterer et svar, får vekommende de point du har sat på højkant.