Avatar billede poolo Praktikant
17. november 2003 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra Outlook Express 6 til Outlook 97

Jeg har en sikkerhedskopi liggende fra Outlook Express 6 af mine mails ( .dbx filer )og mit adressekartotek (semikolonsepareret fil ).
Hvordan for jeg dem over i Outlook 97 ?
( jeg har dem ikke længere liggende i Outlook Express )
Avatar billede arlet Juniormester
17. november 2003 - 14:06 #1
Med denne guide for du alt med : http://www.riversen.dk/?id=tips#oe
Avatar billede arlet Juniormester
17. november 2003 - 14:07 #2
Ellers er der dette program http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx Hvis du henter dette prg. som du kan få gratis i 30 dage, så gør programmet det hele for dig helt automatisk.
Avatar billede poolo Praktikant
17. november 2003 - 14:16 #3
Arlet: mht. riversen guiden, virker duer det ikke når det er fra Outlook express 6 til Outlook 97.
Mht. programmet: har nu downloadet det. Ser ud til det skal bruges til at tage backup med... Men som sagt, det har jeg gjort. Filerne jeg vil have ind i Outlook 97 ligger nu kun i en sikkerhedskopi mappe og ikke længere i Outlook Express.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 14:52 #4
Og du har fuldstændig ret. Outlook 97 var jo ikke så forudseende at det kunne tænke sig til hvad der ville ske i outlook 6.0 så derfor kan det desværre nok ikke lige lade sig gøre. Omvendt havde jo ikke været nogen sag, men det hjælper jo ikke dig. Du må på den igen, tage backup bagefter du har lavet alle indstillinger i 97, for ønsker du engang at skrifte til 6.0 så kan du jo på det tidspunkt godt importere dem. Rigtig god arbejdslyst. *S*
Avatar billede poolo Praktikant
17. november 2003 - 15:01 #5
aovergaard: men når jeg nu har slettet alle filer i outlook express og kun har backup liggende i sikkerhedsmappen i hhv. *.dbx og semikolonseparerede filer kan jeg så smide det ind i Outlook express igen så?  Outlook Express beder jo om wab fil mv. ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 15:15 #6
*.dbx filer er alle din mapper (indbakke, sendt post, slette post osv.), så det skulle du kunne lægge tilbage i Oe igen ja.

*.wab er dit adressekartotek

Du skal lære at tage en ordentelig backup bagefter.
Du kan gå i Funktioner - Indstillinger - Konti - Fanebladet Post - Makere din forbindelse - Eksporter. Så har du en kopi af din eller dine konti (de skal gemmes hver for sig), og kan let en anden gang importere dine konti igen.
Du kan gemme dine *.dbx filer - alle dine mapper og så lægge dem ind igen.
Du kan tage backup af dine adresse i adressekartoteket - derefter i filer - eksporter - adresser - og så har du også en kopi af dem.
Avatar billede poolo Praktikant
17. november 2003 - 15:25 #7
Men jeg har vel taget en ordentlig backup? Både af min konto, mine mapper og mit adressekartotek ( som ligger i en kommasepareret fil - hvilket var det den skulle gemmes som iflg. MS-guiden på nettet? - som jeg har fulgt slavisk :-)
Kan ikke se man kan eksportere *.wab fra Outlook express 6 ? Anyway, jeg må hellere få fat i en nyere Outlook vs.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. november 2003 - 15:30 #8
Takker for point;)

Jo du kan sagtens eksportere en .wab fil

I menulinjen - gå ind i dit adressekartotek. Det er så her du skal gå i filer -eksporter - adressekartotek.wab

Og efterfølgende kan den importeres igen på samme måde, her vælger du jo selvfølgelig bare importer.