Avatar billede anaestholdt Nybegynder
17. november 2003 - 13:13 Der er 8 kommentarer

Connect til egen server via Internet

Jeg ønsker at kunne connecte til min forretnings Paradox database. Databasen er installeret på en XP maskine i et lokalt netværk, der via en router og fast IP adresse har forbindelse til Internettet (ADSL).
Jeg har sat forretningens ruter op med en åben port, der peger på XP serveren3 IP hvor databasen er installeret, og jeg forsøger nu uden held at oprette en netværksforbindelse hjemmefra. Syntax jeg benytter er eks. //199.68.21.19:4000/c: (c drev er shared).
Jeg kan v.h.a. et remote admin. program (Radmin) se og styre min forretningsserver hjemmefra, så der er hul igennem. Men hvordan kan jeg få adgang til det shared drev, således at jeg kan oprette et drev-bogstav på min hjemme-pc (der også er en XP maskine) der peger på forretningens database område ?
Avatar billede trille Nybegynder
17. november 2003 - 13:21 #1
Du skal oprette en VPN-forbindelse til din maskine for at kunne overføre drevdelinger, printer og ligenende ressourcer.

Du kan ikke dele et drev direkte på Internettet

Venligst,
Claus
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 13:33 #2
Det kan man faktisk godt. Men jeg ved ikke lige hvilken port du skal forwarde, for at det virker. Men XP deler som standard direkte på nettet, //xx.xx.xx.xx/ Det er bare lige hvilken port. Men du skal i hvertfald deaktivere firewall i XP. Evt. prøv at forwarde alle porte til XP maskinen.
Avatar billede trille Nybegynder
17. november 2003 - 13:41 #3
Det har du ret i bjuhl

Men jeg vil ikke anbefale at du skriver direkte ned i paradox filen - normalt vil du forbinde til databasen på en dedikeret port. Hvis du skal redigere direkte i filen, vil det gå rasende langsomt, idet du skal hive hele filen hjem først... Desuden kan det gå helt galt hvis du laver ændringer i en database som kører.

Venligst,
Claus
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 13:48 #4
Ja, det er en helt anden sag.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 13:55 #5
Jeg kunne heller aldrig finde på at lave sådan en deling.
Avatar billede anaestholdt Nybegynder
17. november 2003 - 15:23 #6
Tak for jeres svar, men det løser desværre ikke problemet. XP's firewall er deaktiveret, og routeren er pt sat op til at route alt viddere, men hvilken port giver adgang til en dir på XP serverens c-drev, og er min syntax rigtig //xxx.xx.xx.xx:port/c:/ ?
Hvad mener trille med "at forbinde databasen på en dedikeret port ?

Jeg skal benytte min connect til opslag i databasen, og så må vi se på eventuelle svartidsproblemer når jeg har hul igennem, hvis jeg kan få hul igennem.
Avatar billede gf Nybegynder
17. november 2003 - 18:35 #7
Hej

Hvis du på din server instalerer terminal services evt kun i admin, mode. Kan du tilgå din server fra internettet med remote desktop (fjernskrivebord) dette vølger med Win XP. De´t eneste du skal åbne er port 3389.

Mvh Glenn
Avatar billede anaestholdt Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:18 #8
Tak