Avatar billede hcma Novice
17. november 2003 - 12:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

driverproblem skærm/grafikkort

Har lige formateret HD og lagt WindowsME ind igen.
Det er en "gammel" Medion-PC med en skærm der har betegnelsen MD1786LH.
Efter installation af ME har skærmen fået samme indstillinger som man normalt kun ser i fejlsikker tilstand. Altså stor opløsning med store ikoner og kun i 16 farver.
Har downloadet en fuld driverpakker fra Medion, Tyskland  (3,32 mb) hvori der skulle ligge drivere til adskillige modeller, herunder MD1786LH.  Har udpakket den samlede "pakke" til C:/Medion og heri ligger så en mappe med 1786LH som består af 2 filer:  MD1786LH.icm  og  MD1786LH.inf. Jeg går ud fra at det er driver til skærmen.
Har prøvet at gå via enhedshåndtering ->skærm -> opdater driver ->angiv placering o.s.v.
Intet virker.  Der kan absolut intet ændres vedr. opløsning, antal farver o.s.v.  Hvad kan der være gået galt???
Jeg har peget på den samlede driverpakke før udpakning, efter udpakning o.s.v.
Et andet problem er også at jeg sidder i Nordlylland og PC'en befinder sig i Nordsjælland, så jeg har forsøgt at guide igennem  pr. tlf. Skærmen virkede i i går formiddags. Men systemet var totalt fucked-up med spy-ware, vira, trojans, hi-jacking o.s.v.. så derfor blev der (via tlf.-vejledning) lavet en komplet formatering samt clean install.
Nu er det så blevet en ny dag, og kommer så i tanker om at det nok ikke er skærmen der er problem med, men derimod grafikkortet.
Nogle gode ideer??

Catbody
Avatar billede hcma Novice
17. november 2003 - 12:03 #1
glemte at skrive at der ved re-install blev benyttet en "recovery-cd" fra Medion. Så bl.a. derfor fatter jeg det ikke.....
Avatar billede fromsej Praktikant
17. november 2003 - 12:04 #2
Har i prøvet at højreklikke på .inf filen, og vælge Installer?
Avatar billede hcma Novice
17. november 2003 - 13:40 #3
desværre - ja
Jeg prøver lige at få hende til at downloade Aida32 samt WinZip, så hun kan komme ind og se hvilket on-board-grafikkort der ligger der og saå gå videre derfra.
Desværre kan det ikke blive før imorgen (tirsdag), så det er noget med at vente og have tålmodighed.
Jeg har også lige talt med hende igen, og der viser sig at der var recovery-cd 1 + 2, hvoraf 2'eren ikke er blevet installeret (bl.a. acrobat reader og en masse andet). Det bliver også installeret imorgen.
Det kan jo være at det så løser problemet. Eller må vi på den igen.
(jeg gik totalt hjernedød igår eftermiddags og kunne dårligt nok finde ud af at tænde for min egen pc (efter en hård 75 års fødselsdag))
m v h
Catbody
Avatar billede fromsej Praktikant
17. november 2003 - 16:46 #4
Så havde vi to været et godt team igår, jeg var til barnedåb.*G*
Du siger bare til, så løser vi det.
Avatar billede suspekt Nybegynder
17. november 2003 - 19:33 #5
normalt når man har købt sådan en pc som jeg kalder en "købe-pc", så får du en helt masse cd´er med bla. recovery, men også en driver-cd hvor der ligger drivere på til alt hvad der er i computeren den skal din veninde bare installere fra, så virker det hele.
Avatar billede hcma Novice
17. november 2003 - 22:56 #6
der er sat en større eftersøgning igang for at finde det hele.
Avatar billede hcma Novice
21. november 2003 - 16:35 #7
Så prøver vi igen.
Hun har efter lang tid fundet ud af hvilket grafikkort der sidder i pc'en.
Det er:
Grafik Processor Egenskaber
Grafik Kort    nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (MSI
GPU Kode Navn    NV11
PCI Enhed    10DE / 0110
Transistorer    19 million
Proces Teknologi    0.18u
Bus Type    AGP
Hukommelses Størrelse    64 MB
GPU Hastighed    200 MHz
RAMDAC Hastighed    350 MHz
Pixel Forbindelser    2
TMU per Forbindelse    2
Vertex Shaders    Ikke Understøttet
Pixel Shaders    1  (v0.5)
DirectX Hardware Understøttelse    DirectX v7.0
Pixel Fillrate    400 MPixel/s
Texel Fillrate    800 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    SDR
Bus Bredde    128 bit
Virkelig Hastighed    167 MHz
Effektiv Hastighed    167 MHz
Båndbredde    2672 MB/s

Grafik Processor Producent
Firma Navn    NVIDIA Corporation
Produkt Information    http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
Hentning af Driver    http://www.nvidia.com/drivers

Hvad er proceduren nu?
1. download af driver
2. ??
3. ??
o.s.v.

det skal desværre pensles ud, da det hele skal klares over telefon.
m v h
hc
Avatar billede hcma Novice
21. november 2003 - 17:27 #8
har fået downloaded driver samt installeret den, hvorefter alt fungerer som det skal.
så jeg tage selv pointene tilbage
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 17:46 #9
Fair nok min ven, bare det virker.