Avatar billede wanda13 Nybegynder
17. november 2003 - 10:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 / Windows 2003 server

Jeg har et spørgsmål om hvordan jeg kan få win 98 maskiner til at logge på en win 2003 server, de har før været koblet på en windows 2000 server, men nu er der installeret en 2003 serevr, hvor brugerne så er blevet oprettet på, det virker med alle klienter fra 2000 og xp, men alle fra win 98-se kan ikke komme på, kun hvis  :
Brugeren man logger på med ikke har en kode.
Eller
Man bruger serveren administrator brugernavn + kode.

Dog hvis man fra en win2000/xp maskine bruger samme brugernavn med samme kode, logger brugeren fint på, nogen der har nogle gode forslag?

På forhånd mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede tomdane Nybegynder
17. november 2003 - 12:11 #1
Jeg er ret sikker på at 03 ikke tillader 98 og 95 brugere pga. sikkerhedshensyn, men kun klienter med xp og w2k.

Mvh,

TD
Avatar billede danmarlin Praktikant
17. november 2003 - 12:26 #2
Hvis man opgraderer en server2000 til server2003 får man nogle gange problemer med de oprettede brugere.
Prøv at slette brugeren du har problemer med og opret den igen. Måske det hjælper
Avatar billede wanda13 Nybegynder
17. november 2003 - 14:47 #3
Hvor skal brugerne slettes?
De er oprettet forfra på serveren da den er helt ny?
og, jo det kan lade sig gøre, men prøv evt at læse hele spørgsmålet, for det er kun problemet med 98 brugere ikke hvis de er administratorere eller hvis de er alm. brugere uden kode.
Samtidig virker det også hvis man istedet for at starte forfra migrerer til windows 2003, så virker brugerene fint, bare ikke når man manuelt opretter dem på en ny server med windows 2003?
Avatar billede wanda13 Nybegynder
24. november 2003 - 10:36 #4
HJÆLLLPPPP mangler stadig hjælp til dette spørgsmål?
Avatar billede tomdane Nybegynder
24. november 2003 - 17:43 #5
98 og 95 klienter har kun 1 bruger, hvor w2k og xp er flerbrugersystemer som kan gemme flere forskellige brugerprofiler (f.eks. forskellige lokale samt domænebrugere). Derfor skal den på klienten oprettede bruger svare NØJAGTIGT til brugeren på serveren. Prøv f.eks. at mappe et drev fra klienten til serveren og se om det kan lade sig gøre.

Thomas
Avatar billede wanda13 Nybegynder
26. november 2003 - 10:29 #6
Det kan man ikke før den er connected, som den bruger, og det kan man kun enten ved ikke at bruge password til den aktuelle bruger, elelr hvis man fra win98 maskinen logger ind med administrator kontoen...
Dog hvis man ændre administrator koden, og evt også ændre den tilbage igen, vil man efter den har været ændret ikke kunne bruges mere, er dette noget ekstra kryptering man bør installerer på win98 maskiner eller?
Avatar billede wanda13 Nybegynder
27. november 2003 - 08:00 #7
Har fundet et værktøj der kan lave det...
Lukker spørgsmålet...
Avatar billede jens_k Nybegynder
26. januar 2004 - 16:08 #8
Må man få afvide hvilket værktøj det er ? Jeg står med nøjagtig samme problem !

/JK