Avatar billede jaarh Nybegynder
10. januar 2001 - 21:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD Kabel

Jeg har fået ny pc , med DVD drev \"Samsung\"
Og nu vil jeg gerne have tilsluttet DVDen
til mit tv , hvordan gør jeg det og hvad skal jeg bruge af kabel.
Mit grafikkort er et Gforze2 mx,(tror jeg nok).
M.v.h.
Jens
Avatar billede codebase Praktikant
10. januar 2001 - 22:31 #1
et spicelt RGB-kabel, smut i merlin og køb et...
Avatar billede kasseper Nybegynder
11. januar 2001 - 09:15 #2
Du skal bruge et :
*******************************\'Scart / phono multikabel

Scart stik forbundet med stereolyd i mini jack og composite video i phono stik. Både indgang og udgang samtidig. Til videograbber, grafikkort, MPEG dekoder, lydkort m.v. Utroligt mange anvendelsesmuligheder.

Varenummer: 501-56  5m
*******************************\'
Eller et :

*******************************\'S-video ud til scart kabel

Forbinder S-video udgang på f.eks. DVD dekoder kort samt lydudgang (mini jack) til scart-ind på TV. Kræver at fjernsynet understøtter Y-C (S-video) - ellers bliver billedet sort/hvid.

Varenummer: 501-22      5m
Varenummer: 501-46    10m

*******************************\'

Begge taget direkte fra www.sandberg.net

Jeg kan KUN anbefale at du tager det sidste, men det kræver selvfølgelig lidt mere.....
Dels et TV, med Super-VHS scart indgagn, men det har de fleste nyere TV....
Og husk at hvis ikke din CPU er af en rimelig hastighed, så bør du anskaffe dig et mpeg kort....
Og når vi nu er ved det, så kan jeg klart anbefale et Hollywood Plus. Det koster under 1000 kr. Det biligste fundet på www.edbpriser er på bare 599 kr.
Derved får du den rigtige DVD-kvalitet og du kan bruge din maskine til andet end at se film på mens filmen kører.....Desuden vil du måske opleve at måske lyd og mundbevægelser ikke passer helt overens, men det bliver klaret af et mpeg kort....
Slut herfra :

-per
Avatar billede jaarh Nybegynder
11. januar 2001 - 21:25 #3
Min pcèr er en 1000Mhz med 128Mb ram .
Jeg tror ikke det er nødvendigt med en MPEG dekoder eller er det ???
Med hensyn til fjernsynet , har jeg lige købt et nyt Phillips 28\" 100Hz (28pt7306)Jeg mener at det understøtter Y-C
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 08:56 #4
Lad os starte med det der vil medføre det andet :
Yeps dit TV, understøtter Y-C, hvilket vil sige at du kan modtage Super-VHS, den absolut bedste DVD kvalitet....!
Men det kan dit grafik kort ikke producere den kan kun (\'kun\') give dig et composite signal, så hvis du vil opnå den absolutte kvalitet så skal du købe dig et mpeg kort. Og som før sagt vil jeg anbefale H+....
Med hollywood plus er der også lavet en remote, så du kan få den rigtige hjemmebiograf oplevelse.
MEN igen det er da din egen beslutning, et composite signal er næsten så godt som Super-VHS, og hvis din maskine er en 1000Mhz og du har 128 MB ram, så burde decodingen ikke give dig nogle problemer.
Jeg kan fortælle, som du sikkert også selv allerede havde gætte ;) har jeg selv H+ med remote og Kabel nr.2 ovenfor, og jeg ville hellere brække en arm på tværs end at nøjes med mindre......
Go fornøjelse, anyway ;)
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 09:16 #5
Jeg var nok lige lidt for hurtig da jeg sagde at dit grafik kort ikke kunne producere et Super-VHS signal, det er der altså nogle der kan, så hvis dit kort kan det, kan det sq nok ikke betale sig med et mpeg kort...., men så er kabel nr2 også det du skal bruge ;)
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 09:25 #6
Har selv et phillips tv
Jeg anvender et s-video kabel.
Du skulle måske lige checke bag på grafikkortet om der er et s-video stik.
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 09:27 #7
Med hensyn til lyd skal du bruge et kabel med dobbelt phonostik i begge ender. Dit tv burde ved siden af s-video stikket have indgang til phonostik.
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 09:41 #8
Kalou >>
\'Med hensyn til lyd skal du bruge et kabel med dobbelt phonostik i begge ender. \'
Hvorfor det ???

Kabel nr. 2 ovenfor har phonostik til lydkortet, mens det går ind i scart stikket. Y-C stikket kan så filtrere lyden ud, det er ikke nødvendigt med en selvstændig lydindgang, med mindre man kører composite....
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 10:30 #9
Det er fordi jeg ved at Phillips tvét har en selvstændig AV-3 indgang med S-video stik og phonostik, som er perfekt til ovenstående spørgsmål
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 10:35 #10
Eller y-C Stikker som er mindst ligeså perfekt...Bruger det selv og det spiller bare....
Avatar billede souledge Nybegynder
13. januar 2001 - 23:45 #11
Køb en Playstation2 - den understøtter Super VHS og DVD-playback, og så er den en pisse fed spille maskine...

DVD-afspilning gennem PC\'ens er sløv og kompliceret affære!!! Jeg vil i hvertifald ikke have min PC brummende i baggrunden mens jeg ser en god Star Wars film...