Avatar billede raszor Nybegynder
16. november 2003 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg bruge frames?

jeg skal snart til at designe et website for et firma, men skal jeg bruge frames, eller er det fuldstændig yt eller hvad?

Måske er det svært at svare på, når i ikke ved mere om siden, men prøv at gi et bud på hvad der er bedst!

Eller man bruger måske ikke frames så meget mere?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
16. november 2003 - 22:47 #1
Der er flere ulemper end fordele ved at bruge frames. Her er et par eksempler:

1) Når man bookmarker en side er brugeren ikke sikker på at det er den korrekte side.
2) Frames er ved at udgå. Læs f.eks. om XHTML.
3) Scripting (JavaScript, DHTML, etc.) bliver mere kompliceret.

Jeg kan ikke umiddelbart tænke på flere eksempler men der er flere. Jeg har desuden arbejdet med (X)HTML i mange år og ved af erfaring at frames er fandens værk.
Avatar billede raszor Nybegynder
16. november 2003 - 23:00 #2
Ok man hvad er så det bedste at bruge? og hvordan?
Avatar billede roenving Novice
17. november 2003 - 15:33 #3
Nogle af de værste problemer med frames er som sn0wflake nævner, at links direkte til frame-indhold ofte vil give noget rod, hvis man ikke tager højde for det ...

-- men det kan man jo så gøre:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD3Input.html

-- kig i adresse-linjen efter du er kommet ind og se eksempel og forklaring ved at klikke på teksten nede til venstre om framing !-)

-- og (i)frames er ofte det bedste redskab, hvis man ikke vil opdatere hele siden, når eet element skal ændres -- og du kan på min side se en fornuftig udnyttelse !o]