Avatar billede engedtilpcere Nybegynder
10. januar 2001 - 21:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bundkort (MAX 1600 kr.) og processor(MAX 1200kr.) er bedst.

Jeg har endelig taget mig sammen til at opgradere, men har ikke styr på hvad jeg skal have. det eneste jeg ved er at det skal være en amd og at det skal være god kvalitet. Dermed ikke sagt at jeg skal have det bedste, hvilket også fremgår af prisen foroven. Plz hjælp mig i store eksperter!!
Avatar billede driis Nybegynder
10. januar 2001 - 21:31 #1
Mit bud:

Abit KT7-RAID og AMD Athlon Thunderbird 800 MHz.

Mht. Bundkort:
Abit KT7-RAID har 4 IDE100 kanaler, hvor mange motherboards kun har 2, og desuden mulighed for at køre RAID på 2 af kanalerne. Abit er kendt for kvalitet, og boardet har alle de features, som man kan forvente af et kort i den prisklasse.

Mht. CPU:
Thunderbird 800 er den største, der fås for under 1200 kr, og Thunderbird-serien er den bedste, hvad angår performance i AMD familien. Jeg har ikke indtryk af, at der er forskel på kvaliteten på de forskellige serier af processorer fra AMD, og med en Thunderbird er du sikret stabil performance. Husk at få en god og gerne lydsvag køler med til den.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2001 - 21:31 #2
Jeg ville kigge på denne side www.msi.com.tw de har mange gode, jeg har selv et MSI K7T Pro (6330), det er meget godt, men der er andre gode.
Jeg købte mit og en Duron 600 Mhz for 2000 samlet.
Avatar billede engedtilpcere Nybegynder
10. januar 2001 - 21:35 #3
Hvad betyder RAID???
Avatar billede engedtilpcere Nybegynder
10. januar 2001 - 21:38 #4
tak begge to
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2001 - 21:45 #5
Hvorfor har du bare afvist mit??
Avatar billede driis Nybegynder
10. januar 2001 - 22:00 #6
RAID betyder populært sagt at koble to identiske harddiske sammen, og dermed opnå enten større datasikkerhed eller større diskydelse. Man kan også koble 4 diske sammen og opnå begge dele.