Avatar billede bqvle Nybegynder
16. november 2003 - 17:47 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Maxtor HDD SATA probs.

Hej...

Jeg har lige købt en Xtra HDD, det er en Maxtor SATA 120gb..
Min computer vil ikke finde den verken i BIOS eller Windows nogen der har et tip eller bare ved hvad problemet er??? Mit bundkort er et ASUS A7N8X Deluxe og min CPU er AMD Atlhon 2800+  jeg har i forvejen en 120GB maxter IDE
Avatar billede tax Nybegynder
16. november 2003 - 17:52 #1
Sørg for at disken er på en kanal alene. Nogle gange kan MASTER/SLAVE godt konflikte.

Ellers

Opdater din BIOS på MB
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 17:52 #2
du skal sikkert flytte en jumper for at slå Sata til - kig i manualen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 18:00 #3
ooooooog det er sikkert bootsekvensen den måske er gal med?! har du slået den til som no2 el. no3 ?! ka måske være det
Avatar billede bqvle Nybegynder
16. november 2003 - 18:02 #4
Min IDE HDD er sat til slave, og der er ingen jumber på SATA diske.. Hvis jeg sætter den til alene registrerer computeren ingen ting
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 18:03 #5
har du kigget i bios!!!? og den jumper jeg snakker om sidder på motherboardet!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 18:05 #6
men skal du boote på satadisken el. den almindelige?!
og læs så den manual ;)
(RTFM)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. november 2003 - 19:38 #7
Jeg går ud fra at bios på din og min P4C800 Deluxe er nogenlunde ens. Det er temmelig svært at få noget fornuftigt ud af dokumentationen, men på min skal jeg i bios, kan ikke lige huske hvilken undermenu, ændre ide konfigurationen til også at inkludere s-ata. Herefter dukker den frem og kan umiddelbart behandles som man vil, uden drivere eller andet til at forstyrre.
Avatar billede bqvle Nybegynder
16. november 2003 - 20:03 #8
Problemet er bare at jeg ikke nogen som helst steder kan finde ordet ATA eller SATA...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 20:12 #9
jeg gentager - læs din manual - der står det hele
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. november 2003 - 20:33 #10
metal_hansen har (som sædvanlig) ret. :)
Avatar billede bqvle Nybegynder
16. november 2003 - 20:53 #11
Den der jumper som du sagde jeg skulle flytte har jeg lige tjekket efter og den sad på "enable" som der stod i manualen...

Og den kan stadig ikke finde den!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 21:04 #12
så er det 100% en biosindstilling!! du må ind og rode i den!!
Avatar billede bqvle Nybegynder
16. november 2003 - 21:29 #13
FFS!!! Der er ikke noget med noget SATA inde i BIOS!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. november 2003 - 22:12 #14
jo der er - så kalder de det bare noget andet - LÆS DEN F*cing MANUAL
Avatar billede bqvle Nybegynder
17. november 2003 - 16:20 #15
Det er ikke kun mig der har læst den igennem... Der er mange der har prøvet med uden succes
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. november 2003 - 17:32 #16
At påstå at mange har læst manualen, men ingen kan finde ud af noget onkring s-ata er nok lige lovlig flot. Jeg har hentet din manual på nettet og kan på side 19 afsnit 2.7 se at s-ata skal enables via en jumper. Endvidere fremgår det af teksten på side 91 afsnit 5.9 at s-ata kun fungerer som en raid løsning med minimum 2 drev. Fat manualen igen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. november 2003 - 17:35 #17
Glemte i skyndingen at du selvfølgelig skal installere drivere til s-ata controlleren. Det fremgik også af manualen. Al magt til metal_hansen :)
Avatar billede bqvle Nybegynder
17. november 2003 - 21:04 #18
lukket
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. november 2003 - 21:14 #19
anmeldt..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. november 2003 - 21:20 #20
Enig. Det var dog f...... til opførsel.
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. november 2003 - 21:27 #21
bqvle >> Du skylder en forklaring på hvorfor du selv har taget point her. Den skal være godt for det er ikke pænt at tage point selv, når man har fået hjælp til at løse spørgsmålet.
Du kan oprette et nyt spørgsmål med point dem som som har hjulpet her.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede bqvle Nybegynder
26. november 2003 - 21:30 #22
der er allerede oprettet en ny
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2003 - 21:33 #23
????
Avatar billede skwat Praktikant
26. november 2003 - 21:35 #24
hehe der er nogen der ikke fatter noget!
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. november 2003 - 21:37 #25
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2003 - 21:39 #26
eagleeye > du linker til det her spørgsmål..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2003 - 21:39 #27
og jeg kan da ikke se at han har oprettet et nyt spørgsmål med point til dem som har hjulpet her.
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. november 2003 - 21:43 #28
lol...det går godt for mig i dag ;)
Det var dette http://www.eksperten.dk/spm/428861 og nej det er ikke specielt til dem som har hjulpet her men vist en forsætelse af dette.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2003 - 21:56 #29
jamen det vil sige at det er helt ok at lukke et spg. - tage point selv- og så oprette et spørgsmål magen til dagen efter?!?